tisdag 23 april 2013

Throw shit away-day

Ni får verkligen hålla i er nu - men igår kastade jag en hel kasse full med skor. Om jag räknar med sista utrensningen jag gjorde inför vintersäsongen så är jag nu nere på en 30 - 35 par. Bara.

Jag försöker verkligen rensa ur en massa prylar ur huset i år. Sönerna har passerat den där magiska gränsen när stora mängder plast kan fraktas ut ur huset. Som spadar, hinkar, uppblåsbara djur man kan hoppa på och så vidare... de är inte intresserade längre. Sandlådan har jag skottat ur och kommer i år att göra om den till planteringslåda för paprika.

Men jag har än så länge inte haft en riktig throw-shit-away-day. En hel dag när man åker i skytteltrafik till miljöstationen och bara vräker ut skräp. Jag inser att det här mest är ett problem för dem som har hus eller gårdar med alldeles för mycket lagringsyta - man sparar i onödan. Men problemet i år är mestadels att vädret inte samarbetar. På grund av en konsult som inte lyssnade så himla bra, och tog till för snålt med dränering och brunnar när nya soptippen byggdes, så blir den konstant översvämmad. Man kommer helt enkelt inte in till den. Förra året körde en bil fast i vattnet och blev förstörd.

Idag har det inte regnat så mycket - istället blåser det storm. Inte heller läge att dra en kärra med skräp. Man vill ju inte halshugga någon stackare med en ivägblåst planka eller så.

Så det blev ingen throw away-dag. Det blev en blow away-dag istället. Så nu har vi fått grannens skräp också.

3 kommentarer:

  1. Jo kom igen... nog vill du halshugga nån stackare. =D

    SvaraRadera
  2. Skit också! Med skit! Men ännu värre är andras skit - som grannens.. Hoppas du blir av med det!

    SvaraRadera