tisdag 2 april 2013

Fjärilspremiär

Det viktigaste jag har att berätta idag är väl i princip att jag sett årets första fjäril. En sådan här:

















... lite lätt förvirrad mot söderväggen på vårt hus.

I övrigt gör jag mitt allra bästa för att underprestera. Jag har haft alldeles för hög feber två dagar i rad. Det händer nästan aldrig att jag blir så sjuk att jag inte kan åstadkomma något vettigt - jag brukar bara behöva hålla mig hemma för att inte smitta andra. Men den här gången har jag knappt orkat tänka.

Återkommer snart med något lite intressantare att säga. Eller i alla fall något annat.



2 kommentarer:

  1. Fjärilar är vackra! I teorin. I praktiken är de bara förklädda kryp, nästan lika otäcka som, brrrr, spindlar...

    SvaraRadera
  2. Blääää - för feber... Kram

    SvaraRadera