söndag 31 mars 2013

Samla präktighetspoäng

Hur är det med er tro på karma? Funderar ni på det i bokstavlig mening ibland? Om det kanske finns ett minus- och ett pluskonto att fylla på och ta ifrån. Jag gillade ju verkligen My Name is Earl- serien där Earl kommer på att han måste gå tillbaka och göra upp med all dålig karma i sitt liv innan han råkar ut för något riktigt illa:

... men rent realistiskt så vet jag ju att dåliga saker händer bra människor och vice versa. Hela tiden.

Så njä, karma tror jag inte på i någon egentlig mening. Vilket är lite synd, just nu. För jag har haft en så oerhört lång, präktig period ett tag. Inte bara har jag tagit mina studier på Högsta Allvar, jag har jobbat ifatt en massa surdegar, arbetat MYCKET ideellt, tränat nio dagar av tio och varit rena supermorsan komplett med hembakat och färskpressade juicer och pysslande och högläsande och allt det där...

Jag skulle verkligen ha "karma"-råd med en liten urballning eller två just nu.

Det kanske till och med är dags?

Innan jag blir så präktig att jag inte kommer ihåg hur man gör för att INTE vara det.

Jag menar, härom dagen var jag verkligen godissugen, och köpte en chokladkaka för att äta till fikat. Och då äter jag en banan först, så jag inte skulle proppa i mig för mycket. Och cyklade en halvtimme extra på motionscykel.

Lamt.

3 kommentarer:

  1. My name is Earl är kanonbra, älskar den! Och önskar verkligen att karma funkade...

    SvaraRadera
  2. Haha, du är verkligen skitdålig på att vara "dålig flicka."
    Om det är nån tröst är jag inte så wild and crazy heller. :) Kram

    SvaraRadera
  3. Hahahahaha - verkligen lamt! Och jaaaa - balla ur innan det exploderar... ;)

    SvaraRadera