söndag 12 maj 2013

39 år prick

...är jag just precis nu. Nästa år ska jag påstås ha en sådan där milstolpesfödelsedag som jag inte kommer att fira inom landets gränser, så i år har jag passat på att njuta av en perfekt och prestationsfri födelsedag hemma. Fint väder, fika med familj och vänner på terassen och take-out mat till lunch.

Och jag har fått en ny kamera. :-)

En Nikon, precis som den förra, men en D3200, så jag kan filma i HD om jag så vill. Jag har inte hunnit testa den på något vettigt vis alls. Men jag ska.

Vännen T. utnyttjade BFF-klausulen som innebär att hon och jag i händelse av födelsedag ska göra något tillsammans med henne utan våra respektive familjer.

Nu inträffar nästa tillfälle med barnvakt för oss under vår lokala stadsfest, på fredagen. Ni som inte är härifrån, följ länken till Köpingsfesten

Det är ett evenemang som man kan se fram emot med lite blandade känslor när man har bott i en och samma småstad väldigt länge. Rapport kommer att förmodligen att följa efter den fredagen.

2 kommentarer:

  1. Ska tilläggas att T. och jag har väldigt svårt att festa på ett redigt och moget sätt när vi är ute på egen hand. Viss regredering ner i tonåren sker. :-S Kanske tur att det inte sker så ofta.

    SvaraRadera
  2. *skrattar* Ahaaaaa - lite jobbigt att regredera inför hela sta'n? Äsch då - inte bryr de sig inte!! Hoppas du hade en underbar födelsedag Åsa. Jag kan bara hälsa dig välkommen till 40 nästa år. Var skitbra. Även om jag inte åkte utomlands eller fick någon FANTASTISKT stor present. *ler* Men att fylla år är ett sant nöje - gillar frukost på sängen..

    Kram

    SvaraRadera