tisdag 28 maj 2013

Månggifte och sånt

I Aftonbladets mastodont-sex-undersöknings-serie som de förmodligen kommer att mjölka (pun intended) i åtminstone tre, fyra dagar till så togs idag upp den där motionen från Centerpartiet där Frederick Federley föreslog månggifte för svenskarna. Avsikten med det hela var, enligt honom, att visa att politiska partier inte ska bestämma vem eller hur många en person ska leva ihop med utan att det ska vara helt fritt. Det kan jag på sätt och vis hålla med om.

Förslaget gick förstås inte igenom. Många såg visioner av familjer med en dominant och gammaldags patriark och ett antal förtryckta och outbildade sister wives. Det är mycket möjligt att det skulle bli så. Vad vet jag.

Men OM förslaget skulle gå igenom så skulle jag kunna tänka mig att öppna förhandlingarna för en utökad familj här hemma. Japp. Men jag skulle inte vilja har några systerfruar. Nej, nej. Jag skulle helst vilja gifta mig med The Kitchen Cousins:


Klippet är tre minuter, så titta gärna...

Jag tycker det skulle vara en riktigt fin lösning, inget mer tjat från mig på maken att han ska fixa lister och hyllor inne i huset, han skulle få sitta lugnt i sin grävmaskin hela kvällarna.

Och jag skulle få ett superfint kök. Också.

4 kommentarer:

  1. Vilket kul klipp. De där har jag aldrig sett. Ja vafan, om man hade några män så skulle de kunna ha varsitt ansvarsområde, harkel. Och här är det jag som skulle sitta i grävmaskinen. ÅÅ om jag hade en grävmaskin. Ja ja...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har en bra plan för hur jag skulle fördela uppgifterna... på roterande schema, givetvis. Man måste vara rättvis.

      Radera
  2. Åhh, håller med! Vi kan bli sisterswife och dela på dem....

    SvaraRadera
    Svar
    1. He, he! Fast vore inte det mer som ett kollektiv? Kul vore det i alla fall.

      Radera