måndag 20 maj 2013

Kanske bäst att ligga lågt

Snart får jag mitt svenska medborgarskap indraget. Jodå. Jag har inte sett en enda minut av hela mello och kan inte nynna mer än kanske en rad av Sveriges bidrag - övriga länders bidrag skulle jag inte kunna få fram en ton av ens om någon hotade slå ner mig med en påse apelsiner. Det enda jag såg av hockey-VM var två minuter av misstag eftersom TV:n var på på en pizzeria när jag hämtade käk. Inte heller har jag tittat på Let's Dance och jag har inte grillat än. Och så tycker jag panna cotta är överskattat och smakar mest som stel mjölk.

Jag får nog flytta någon annan stans snart. Utkörd med facklor och högafflar och fosterlandet.

Min egen stad är galnare än någonsin. Den största snackisen idag bland alla jag mött, är att polisen på lördagsnatten efter cruisingen blev kallade till en hus där en 69-årig man stod och onanerade i det fria på sin balkong.

Det var ju ganska fint väder, förstås. Varmt och skönt och så.

Det verkar dessutom som stans invånare delat upp sig i två läger - de som är häpna och förskräckta över att en 69-åring har så mycket fräs kvar i brallan att han över huvud taget orkade med att stå kvar så länge på balkongen - och de som  i hemlighet hejar på och tycker att det bådar gott inför framtiden att det finns så goda utsikter till att få upp den även efter pensionen.

Sedan verkar det inte vara särskilt många som blivit moraliskt upprörda över beteendet. Men de bodde förstås inte i lägenheten under. Om JAG hade bott där, kommit ut på morgonen och hittat något mysko i blomlådan, då hade jag blivit jävligt moraliskt upprörd.

Jag är inte särskilt pryd, men där går faktiskt gränsen.

2 kommentarer:

  1. När Pluto och jag skulle fiska igår mötte vi en kille i vadarbyxor. Vi gick dit där han hade stått och om det inte var måsskit eller en loska så hade han också spelat skinnbanjo vid sjökanten.

    Vad gäller pannacotta, mello och let's dance så kan jag sälla mig till dig. Senast idag tänkte jag på hur fan jag kunde göra så mycket pannacotta förut. Idag skulle jag inte få i mig en. Och de andra två... pfff!

    SvaraRadera
  2. *skrattar* Jahaja - du är SÅN du... Opatriotisk. Isch!!!! Men jag kan hålla med. På en del. Sedan är jag ju ESC-freak. Men även solen kan ha sina fläckar!

    Kram på dig.

    SvaraRadera