lördag 18 maj 2013

Sommarupptrappning

Alltså. I morgon har vi årspremiär för bokcaféet, med vårmarknad och plantbytardag. För en timme sedan var jag dit för att fixa och lämna det sista och nu verkar allt vara under kontroll. Lite överraskande för oss alla, eftersom det klockan tio i morse såg ut så här utanför:













Det "lustiga" i sammanhanget var att det i alla fall anlände tre (3!) olika bilar som försökte svänga in på gården och gå på vårmarknad eftersom de tydligen trodde att det var söndagen den 19:e. Ja, vad säger inte vårmarknad som fyra skottande karlar, jord över allt, en grävmaskin och en traktor?!

På eftermiddagen var jag in till centrum för att göra reportage. I en typisk sommarupptrappning var det på en gång pre summer meet med crusing, invigning av stans nya musiestråk, vernissage med rockabillyfotografier och ankring av ångbåt i småbåtshamnen för första gången på 100 år. Vad kan jag säga. Det var varmt. Jag fick skoskav.

Men nu är det lördagkväll en stund.











flower power HD










corvetteklubben
















Nya foton men i gammal stil

4 kommentarer:

  1. Det är ju Camaro iroc - z. Men de ser lika ut i fronten. Men jag är ändå mer begeistrad över traktorerna, grus, jord... aahhhh..

    SvaraRadera
    Svar
    1. MEnade Camaroklubben. Herregud, det var lite väl fel :-D Men jo, vi hade störra nytta av de andra maskinerna.

      Radera
  2. Hoppas er vårmarknad blev lyckad, jag önskar jag bodde närmre, jag vill gå till ert Bokcafé!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket lyckad! Och ja, jag önskar också du kunde komma hit, men det är lite långt.

      Radera