söndag 26 maj 2013

Mamma, när har du slut på saker att göra?

Vissa frågor är svårare än andra att svara på. Det är lättare att svara på var barn kommer ifrån eller vad det betyder när man är gay. De frågorna klarar jag av på tjugo sekunder blankt. Men just frågan om när jag får slut på saker att göra och bara kan vara ledig, ja, där skulle jag just nu kunna lika gärna kunna låna ett blad ur Liftarens guide till galaxen och svara "47".

Så jag började inte ens förklara, utan sade bara "Det kommer att börja regna snart, då kommer jag in på en gång och hjälper dig bygga en godisautomat i Lego." (Någon gång skulle det vara kul att bara bygga ett fyrkantigt hus, men okej, whatever).

Nu är det en sådan där period ett tag igen, då det helt enkelt skulle vara bättre om man slapp sova. Men som av ett fint sammanträffande så är allt merjobb just nu utomhusjobb, och ju mer vi är ute desto bättre mår vi allihop.

Okej, men då syns vi igen när det regnar, då - för då tittar jag in och läser er andra!

1 kommentar:

  1. Jag får nog aldrig slut på saker att göra... Skulle jag få det så har jag en flyttkartong full med foton som borde sättas in i album... Foton för de senaste 20 åren...

    SvaraRadera