fredag 26 juli 2013

Kusligt husligt

Det är 30 grader varmt i mälardalen och man riktigt hör hur säden ute på åkern säger fr-r-äää-ssss och brådmognar. Det är inte så bra. Övriga växter tror att vi bor i något mycket varmt land, vilket leder till att vi har fullt av mandariner, chili och det börjar komma vattenmeloner i växthuset. Jag lovar bidra med bildbevis på detta men det är för varmt just nu, går jag i närheten av växthuset så kommer jag att svimma...

Ikväll ska jag sätta mig och skriva skräck. Det är förmodligen den genre just nu som är längst från sinnet, men det måste göras den här veckan om det ska bli någon kuslig bok lagom till Halloween. För att värma upp ska jag läsa Stephen King, dagsnyheterna (folk är fan inte kloka) och gå en kvällspromenad närmare grannens majsodling än jag brukar.

Tills dess gör jag bonnakärringsaker som att safta och sylta. Idag blir det vinbärssaft och krusbärscurd. Undrar om det är gott? Det påminner i alla fall inte lika mycket om snor som rabarberkräm gör.











Glöm inte att dricka vatten i värmen! Ses i mörrn.

3 kommentarer:

  1. Aktarej så du inte får gumm-hetta. Det har jag fått.

    SvaraRadera
  2. Men rabarberkräm är sjukt gott ändå! Jag gjorde krusbärsmarmelad under min husliga period (jodå, jag har haft en sån!) och den var kanongod!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smakade på curden nyss, och den var inte alls illa! Ska prova som fyllning i en kardemummamuffin. (alltså, det är konstigt att jag inte väger 150 kilo... allt associeras omedelbart till bakverk)

      Radera