torsdag 25 juli 2013

Tanter, fruar, författare och annat

Nu har vi avslutat bokrelease och minikonferens hos Vita Frun för den här gången. Förhoppningsvis har de flesta kommit hem säkert, eller är på god väg. Ja, med vissa undantag, eftersom ett par av våra gäster från Sveriges framsida eventuellt följt sin GPS-tant till Norge. Eller Ulan Bator. Allt är möjligt.

Som bara för att bevisa att jag faktiskt inte ljuger särskilt ofta, så slog bokcaféet ett nytt besöksrekord igår igen, och gästande författare och skrivarentusiaster kunde bara gapa åt kön som ringlade sig i dubbla rader framför cafédörren.









Även om det är svårt att tro, så vill dessa människor bara köpa en helt vanlig räkmacka. Man skulle kunna tro att vi lägger skivat bladguld på dem, men de ser bara ut så här:

 

I samband med bokcaféet skedde då förstås releasen av Sara Sjöbloms och Elina Höglanders bok Först kom jag, med försäljning och signering av LiLmedias andra böcker. Vi sålde bra, och författarna jobbade hårt vid bordet. 

 Senare på kvällen var det transport till Vita Fruns B&B i Kolsva. Nina har gjort storverk i att förvandla det gamla sekelskifteshuset till ett nästan spökfritt pensionat. Alla förklarade sig helt nöjda och glada och inte ens den tjej som under hela natten blev knuffad av en spökdam hade några reservationer inför att återkomma. Titta gärna på bilderna nedan, är det inte fint? Och hela huset för oss själva. 





 

Den här minikonferensen gav mersmak, och vi hoppas på att få återkomma. Just nu har LiLmedia fyra författare och en illustratör kontrakterade. Tills att vi blir så många att vi växer ur Vita Fruns, så kommer vi att komma tillbaka, det är jag säker på. 

Nu ska jag ha mig en ledig eftermiddag. Därmed basta. Och sedan ska jag sälja och göra lite flera böcker.

8 kommentarer:

  1. Det var väldigt trevligt och till och med mina nerver höll sig skapligt på och under mattan. Men det har ju sitt pris för nu är jag halvdöd. Men hemma - utan hjälp av nån gammal GPS. Ssssss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte skitpigg jag heller... Nu vilar vi, och sedan skriver vi :-)

      Radera
  2. Så fint! Måste man författa en bok för att få vara med? Går det bra med en bok om.... svenska grammatik? Eller tror ni att det finns mer rafflande teman än så, rent utav?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte bara författa en bok, utan också få den utgiven på mitt förlag ;-) Sedan hade vi ett par platser för gäster också i år.

      Radera
  3. Åhh så roligt! Var det Pipan som fick besök av spökdamen? Hon brukar ha tumme med sådana... Jaha, så då måste jag alltså skriva en bok då, håhå jaja...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det VAR inte Pipan, det var Tråktanten :-) Som absolut INTE ville se några spöken. Och vi som för säkerhets skull lagt Pipan i spökrummet och allt...

      Radera
  4. En dag ska jag komma till ert bokcafé! Ser och verkar vara så himla mysigt!

    SvaraRadera