måndag 15 juli 2013

Sharknado och Aliengeddon

Jag är idag officiellt inkapabel att göra snygga layouter. Det går inte. Jag satt i tre timmar med en plansch och slutprodukten blev så ända in i helskotta ful att det bara var att slänga alltihopa och börja om. Fast det får nog vänta till i morgon. Jag cyklar till bokcaféet och sorterar böcker eller klipper gräs istället.

Vissa dagar får man ge upp och försöka med välbeprövade tekniker för att lösa upp blockaden. Skräp-TV brukar funka bra, taskiga romaner likaså. Det hade varit roligt att se detta mästerverk:

... men jag har inte lyckats lokalisera den än. 

Istället har jag suttit och hittat på andra typer av monster- och katastroffilmer att kombinera. Som:

ALIENGEDDON
En asteroid full av aliens är på väg att krocka med jorden, och alla som inte går åt i kraschen kommer förstås att inpregneras av aliens med syre till blod. Asteroiden måste sprängas av ett gäng blandade forskare (insert C-celeb here) innan det är försent!

eller...

PREDATRIX
Datahackern...öhm...Breo blir kontaktad av den mystiske...Animorpheus som säger att han måste ta ett blått piller för att kunna se jägaren The Predatrix som kommit från en annan dimension för att förstöra det underjordiska riket Clion.

eller...

RESIDENT ROCKY
Ett virus har drabbat jorden, och alla människor förvandlas till kortväxta, italienska boxare som släpar sig städerna runt med handskarna i luften och vrålar "ADRIEN!" istället för "Brain!" 

Och sådant tjänar man ju pengar på. Eller inte. Men vänta bara, snart dyker något av mina filmförslag upp på en bio nära dig :-)

3 kommentarer:

  1. Resident Rocky, ha ha haaa! Nej hu vale. Jag vet en till, Twighfight-club. En vampyr som egentligen är en och samma försöker dricka sitt eget blod. Det går jävligt dåligt och det slutar med att vampyren råkar se sig själv i spegeln vilket egentligen är omöjligt. Den dör doppelgänger-döden till allas glädje och gamman.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oooh, den var bra! Egentligen skulle jag vilja se den också.

      Radera
  2. Hahahaha, jag hade hellre sett alla dina varianter än Sharknado. Jag såg Hajen när jag var 14 (tror jag) och sen kunde jag knappt duscha på ett år eftersom jag trodde hajen skulle komma genom duschmunstycket...
    Sv: Han är ungdomlig även till sättet, och enligt veterinären är hans värden lika bra som på en katt en tredjedel av hans ålder. Åtminstone var de det förra sommaren, i morgon ska han på koll, jag håller tummarna för att inget allvarligt ska lura under hans kattungeyta...

    SvaraRadera