onsdag 2 oktober 2013

Högsäsong

... på nördighet och spöksäsong, artar det sig till. Jag vet att en del tycker att det blir hyperamerikaniserat och töntigt - men jag gillar att ha något att fira på hösten! Jag gillar att ha lite skördefester och marknader och Allhelgonafirande som lyser upp utförslöpan fram till jul. Oktober verkar arta sig.

Igår blev pojkarna bjudna på maskeradkalas på en kväll. Eftersom man får de barn man förtjänar så skrek den äldste pojken:
"Jag vill vara The Riddler! Vi måste bygga en käpp med ett lysande frågetecken på!"

















Den sminkningen blir väl inte något stort bekymmer i alla fall. Den yngste sonen däremot vill vara:
"Antingen Ylvis-räven. Eller en död slaktare."

(om någon har missat den...)

Sedan har jag också drämt iväg en beställning på kryolanprodukter, som protespuddy, mastixlim, framslim, sealer och färg och annat som man måste ha när man också har en filmklass med äldre (dock inte alltid vuxnare) pojkar som vill sminka gapande sår, kulhål och annat innan höstlovet.

...och sedan får jag ju börja sprida skräck genom Sverige i bokform vilken dag som helst nu.

Låter fint.

5 kommentarer:

  1. Yesss. Gåtan i Jim Carreys gestaltning är en upplevelse att se. =D

    SvaraRadera
  2. Har inte missat The Fox...Pyrets favoriter. Uhjjjjjjjjjjjjjjj. Ja du har utmaningar framför dig. Onekligen. Men jag håller med du om att något behöver firas under hösten. Pyret tycker att Halloween är lika kul som julafton!

    SvaraRadera
  3. För oss har låten om the Fox lite speciell mening så den har vi inte missat...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just, ja! Vad säger Fox vanligen då ;-)

      Radera
    2. Hans klasskompisar har börjat fråga honom vad han säger och då svarar han med att sjunga en del av låten. Jag försöker peppa honom att ha ett antal random repliker att säga istället, som "Do. Or do not. There is no try.", "42", "I'll be back". Men han tycker bara jag har konstig humor...

      Radera