onsdag 30 oktober 2013

Från hunk till sunk eller het till fet

Tidens tand gnager på oss alla, hörni. Det är det väl ingen som missat. Men jag slogs idag av att det kanske är tur att man aldrig har varit supersnygg-tiopoängmaterial utan mer hållit sig någonstans i mitten av skalan på en bra dag. För jag misstänker att när vissa personer som i princip varit synonyma med snygghet bestämmer sig för att släppa taget - då går det verkligen åt skogen med besked. Kirsti Alley är ett exempel... och här kommer dagens exempel. Brad Pitt. Han var med på nyheterna idag. Inte för att han gjort en utmärkt skådespelarprestation i 12 years as a slave utan för att han nu tydligen slutat använda tvål eftersom det är miljöovänligt.

Jag misstänker att han med flit bestämt sig för att inte delta i snyggracet längre och bara sunka ner sig ordentligt. Från detta:

...till detta:
 

Ja, jag kan på sätt och vis förstå honom. Förr eller senare måste det ju bli stressande att inte längre ens bli omnämnd i sexiest man alive-listorna. Och då är det väl ganska skönt att säga: Jag skiter i det! Men jag skulle ändå vilja framföra exemplet Paul Newman vid samma ålderspann:

från detta:
 till detta:


 That's how you do it, Brad...

3 kommentarer:

  1. Rakar han sig o klipper sig så är han med igen :)

    SvaraRadera
  2. Paul Newman, mums! Både som ung och gammal!

    SvaraRadera
  3. *ler* Japp - så kan man säga. Och så kan det vara. Och Newman slår Pitt - vilken dag som helst!!

    SvaraRadera