lördag 18 januari 2014

Kapat hus med klädkod

Det verkar inte som om det blir så mycket mer med den där vinterkräksjukan. Men redan då jag skriver orden så knackar jag i bordet, mer skrockfull än hoppfull. Själv sov jag tolv timmar i sträck i natt och är mer utvilad än på länge. Huset, däremot, är kapat. Mitt favoritrum till exempel, matsalen. Det är nu täckt på varje ledig yta av innehållet i dessa kartonger:













Rätt gissat, mina pojkar ska få sina första riktiga gamer-datorer, och eftersom vi då har en längtan efter att lära barnen att bli självständiga så får de vara med och bygga dem.
















Själv får jag inte vara med. Däremot får jag vara med och bygga lego, som kommer att vara den andra helgaktiviteten nu när vi inte riktigt vet om vi vågar oss ut bland folk eller alltför långt från en toalett med barnen. Men det var på vippen att jag inte fick vara med där heller. Alla som gör storbyggen i Lego måste enligt lille sonen från och med nu 1) sitta på golvet och 2) vara klädda i onepieces. Och jag har ju ingen.

Eller... jag HADE ingen!





















Jag kanske inte kan montera processorfläktar, men jag kan fasen shoppa saker till rätt pris. Som 99:- för en onecpiece, till exempel. Mer betalar jag ju ogärna för ett så pass osmickrande plagg.

På tal om fläktar, förresten - se nedan.















Till vänster fläkt från normal, stationär PC. Till höger: de nya datorernas fläktar. 'nuff said.

3 kommentarer:

  1. Här har sonen byggt upp en egen gamerdator, och nu ska den flytta ner i bibliografen... Mitt stora spelbekymmer just nu är att de ska köpa någon typ av röreslseavkänningsgrej till mannen i födelsedagspresent och jag tror den kommer att ta upp halva golvet i bibliografen... Just som jag var så nöjd med att det var så luftigt där...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förhoppningsvis är det en sådan där pryl som verkar kul i teorin, och sedan tröttnar alla på en vecka och så åker den ut på Blocket,

      Radera
    2. Vi har redan de där glasögonen Oculus nånting heter de. Och en grej som känner av huvudets rörelser bättre och den har använts flitigt sen ett halvår tillbaka... Inte så mycket av mig, men barnen på dagarna och mannen på kvällarna... Vi får väl se hur det blir när det där löpbandet eller vad det nu är dyker upp... Jag hoppas det ska gå att stuva in i förrådet mellan användningarna...

      Radera