tisdag 7 januari 2014

Reaktioner

Hur många fler än jag hamnade i någon sorts fysisk kris av att börja jobba efter jul igen, kan man fråga sig? Jag var i chocktillstånd till någon gång framåt tiotiden i alla fall. Nu, när jag väl hänger här hemma vid datorn igen (dock utan mysbyxor - det var alltså vid 39 års ålder som jag äntligen blev den där vuxna typen som kan hantera att vara i sina arbetskläder ända fram till läggdags. Jobbigt.) så inser jag att jag däremot inte orkar hantera hårda nyheter idag.

Utan istället reagerar på de där tramsnyheterna som sticks in på sidan av de svältande barnen och pedofilerna. Idag har jag, till min skam läst dessa "nyheter":

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article18131182.ab

Ryktet går att David Lynch ska göra en tredje säsong av Twin Peaks. Till det vill jag bara säga: Neeeeeeeeeeejjj!!! Tänk på Star Wars, tänk på star wars!! Man ska, man kan inte få till samma känsla och succé igen - varför riskera att solka minnet av en bra serie?

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article18131080.ab

Stadens King's Langley i England funderar på att byta namn till King's Landing, för att heta detsamma som huvudstaden i Westeros från George RR Martins böcker. Okej. Då bor väl vi i Winterfell, då. Vi har ju varg på gården och allting.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18132047.ab

Leif Mannerström fick ett frispel när en tävlande i Sveriges Mästerkock bjöd honom på pulversås. Den tävlingen har en bra publicist och jag förstår ju att de måste skapa lite drama nu när Moberg är borta. Frågan är bara om Mannerström var medveten om att producenterna tagit in den där donnan eller inte. Jag tror eventuellt att han var det.

Sisådär, nu är det bäst jag stillar samvetet med att researcha allvarlig artikel ett tag, så inte hjärncellerna smälter helt och börjar rinna ut ur öronen.

1 kommentar:

  1. Hahaha, själv är jag fortfarande inte vuxen nog att ha på mig jobbkläderna när jag kommer hem... Jag måste dessutom duscha av mig jobbet så snart jag kommer hem, en kvarleva från min tid i storkök. Hänger kvar fast det inte längre finns nått stekos att få från hud och hår... Och oavsett vad jag tycker om en tredje säsong; Nu måste jag snabbt som ögat kolla igenom alla Twin Peakavsnitt så jag är förberedd OM det kommer en tredje säsong...

    SvaraRadera