måndag 13 januari 2014

Veckans hjälte och gyllene glober

Veckans självklare hjälte hemma hos oss på gården denna vecka är den här mannen:

Mina svärfar som här syns med pojkarna nere vid "vår" å i full färd med att dra upp småfisk som ingen direkt äter sedan.

Han går upp varje morgon klockan 6 och sätter i motorvärmarna till resten av familjen, sopar av bilar och skottar snö. Och sedan släpper han in katterna när de fryser och ställer fyllda vedkorgar färdiga att bäras in på trappan. Det är fasen ovärderligt.


I övrigt var det lite överraskande för mig att se att American Hustle fick så många priser igår natt på Golden Globe-galan - den måste jag kolla upp bättre. Detsamma gäller för Kate Blanchette i Blue Jasmine. Det vore ju synd om Sandra Bullock skulle bli snuvad på pris när hon nu äntligen gjort en roll som håller måttet.

Ska jag nämna något om klänningarna också? Okej, jag är väl tjejig,då... Jag tyckte det mesta var ganska fult, faktiskt. Det är något med de där blanka, neonfärgade klänningarna som skriker för mycket 80-tal i mina ögon. Men jag hade gärna haft på mig någon av dessa:
















(Roberto Cavalli)




















(Versace)




Och ska man ändå visa baby-bulan så kan man göra det så här:


















I gucci.

1 kommentar:

  1. Den gröna vill jag oxå ha. Fast det blir ingen babybula jag visar upp, mer olika tantbulor lite här och där...

    SvaraRadera