lördag 11 januari 2014

Ute i god tid

Vännen T. ringde för cirka en timme sedan och avslöjade de slutliga planerna inför hennes närstående 40-årsdag. Det är ju det vi fyller i år. *djupt lugnande andetag*

Hon har planerat att vi och ett antal andra ska äta Tacosbuffén på bowlingen, bada bastu och sedan gå ut i vår lilla hemstad. Det är vad hon tycker är kul att göra, det blir inte en massa grejs att förbereda innan och ingen festlokal som måste städas innan klockan 12 dagen efter... så, en väl uttänkt plan.

Men med anledning av detta så började frågan ställas vad jag vill göra på min egen födelsedag som ju kommer i maj. Alltså offentliggör jag planen nu:

Jag vill ha en barnfri långhelg någonstans där det är jäkligt lyxigt, finns enormt bra mat och där jag blir så ompysslad och utvilad att jag kommer därifrån så fräsch att folk tror jag ljuger när jag säger att jag nyss fyllt 40. Så gott som alla ställen på denna hemsida ligger bra till: http://www.svenskaspahotell.se/

Kanske inte Färna, dock. Lite väl nära. Men varför inte detta:













Och i födelsedagspresent vill jag ha en 7 x 10 meter stor örtagård.

Tack för uppmärksamheten.

6 kommentarer:

  1. Livet börjar sannerligen efter 40 ;)

    SvaraRadera
  2. Bra smidat. Gör som min storasysters gubbe om du kommer till spabassängen: (hur djup kan den vara? 90 cm?) DYK! =D

    SvaraRadera
  3. Nästan som mig, fast jag hade barnen med mig! Både 40 och 50 firades i lyx på Storhogna fjällhotell och Spa, en pärla! Med ekologisk, närproducerad och hälsosam mat i det mest smaskiga utförandet!

    SvaraRadera
  4. Det är sant att 40 is the new shit! :) Och du - tack för att berättar om ditt önskemål! Härligt!

    Kram

    SvaraRadera