torsdag 14 augusti 2014

Ett litet vik-freak, del 2

Igår avslutade vi på sätt och vis bokcafésäsongen... fast ändå inte. Till att börja med vill jag bara berätta att avslutningsgången hade galet mycket folk och vi sålde slut på allting utom två glas med frozen soyghurt som vi inte vågade ställa fram. Jag lyckades sno åt mig en hemmagjord biskvi, men hann inte scora en macaron med vaniljsmörkräm. Man gör så gott man kan.

Nu inleds eftersäsongen, och under den ska vi bland annat vara värdar för en kurs i hur man gör om gamla böcker till konstverk och smycken.


Så nu har jag återigen gripits av en väldig lust att vika saker. Inte kläder i en garderob den här gången, utan papper. Klicka gärna på bilderna så de blir större och se vad man kan göra. För den som vill finns det också massor av instruktioner på youtube, om man nu tycker det känns lite långt att åka till Köping för att vara med på kursen! Jag lägger ut ett klipp nederst i inlägget. Ha det så kul med vikandet!






3 kommentarer:

  1. Jag förstår ju att det här är ett sätt att slippa kasta böcker som ingen längre vill läsa och istället använda dem till något fint. Men det svider ändå lite i mitt hjärta när jag ser det...

    SvaraRadera
  2. Så då var säsongen slut? Ni måste ha haft hur mycket som helst att göra!! Och ja, synd att Köping är en bit bort. Kanske inte för vikningarnas skull (jag och precisionsvikning är inte riktigt sams) så mycket som för fikat skull! ;))

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också såååå dålig på att göra saker som att vika med precision eller klippa rakt eller göra exakt lika stora bitar av något. Men jag tänkte jag kunde bli bättre.

      Radera