söndag 19 augusti 2012

Känslor på zoo

För jag vet inte vilken gång i ordningen den här sommaren tog jag med mig mina två babianer och åkte till djurparken för att hälsa på några besläktade själar. Den här gången tog jag med mig kameran och roade mig med att leka Joe Zammit-Lucia. Ni vet, killen som just nu visas på utställningen på naturhistoriska, där har porträtterat djur med mänsklig porträttestetik och försett dem med känslor och egenskaper.

Så här kanske: (klicka på bilderna för större, som vanligt)








KAMP
















FAMILJESTOLTHET














NYFIKENHET











HARMONI











TRYGGHET









VISHET







3 kommentarer:

  1. Jaha där fick man lära sig nåt nytt igen. =) Gristrynen alltså... de är för gosiga.

    SvaraRadera
  2. Kul grej det där med att sätta ord på bilderna!

    SvaraRadera
  3. Fiiina bilder! Fast jag ska inte visa dem för mina barn... Jag pratar mycket med dem att inte läsa in mänskliga känslor och beteenden i våra katter. Jag säger verkligen inte att inte katter har känslor, men de har kattkänslor, och det är något annat...

    SvaraRadera