torsdag 2 augusti 2012

Om jag skulle säljas på Blocket

Om jag skulle säljas på Blocket i existerande skick, så skulle annonsen förmodligen innehålla orden "Något sjabbig och lätt vanvårdad, ett renoveringsobjekt med viss potential."

Fingernaglarna är gröna och ofilade, tånaglarna saknar lack, håret har en centimeter utväxt och jag har en riktig bonnabränna där magen är fiskblek, eftersom jag inte legat still i solen sedan i maj. Och något har under natten ätit på vänstersidan av mitt face (skulle kunna vara zombie, men jag tror det är knott) vilket har resulterat i en rad röda, upphöjda prickar.

Så nu väntar jag på att Svensk Filmindustri ska ringa. Jag skulle kunna spela spelfilmsvarianten av den här donnan, till exempel:
 

Dags att ta fram rasp, vinkelslip, spackelspade, svinto och stålborste och gå loss på det här renoveringsobjektet, då. 

Tjena på er.

"Nu ska jag göra mig vacker..."


6 kommentarer:

  1. Haha, ja ibl har man såna dagar *L*

    SvaraRadera
  2. Hahaha, här skulle det stå detsamma fast utan potential... "Kan användas för grovgöromål".... Jag hantverkar...

    SvaraRadera
  3. Om de ringer kan inte jag få spela han som säger "haha, en hel tomte-arme":)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara om du skaffar en sådan tatuering först :-)

      Radera
  4. Ja men tänk sp bra man mår när allt är klart! Hoppas du känner dig fräschare nu.

    SvaraRadera
  5. *skrattar* Nänänänänä... den rollen är min!! Älskar "Trolltyg i tomteskogen"

    Och du - så skulle det inte alls stå i beskrivningen på blocket!!

    SvaraRadera