torsdag 5 september 2013

Appropå skräck

Det blir på grund av dubbeljobb, mycket film, tv och böcker i bloggen just nu. Det är det jag håller på med hela dagarna. När jag inte undervisar i film så redigerar jag texter och layoutar skräckboken som ska komma ut snart.

Appropå skräck, så har jag nu i två dagar stört mig alldeles väldigt på en poster för en amerikansk serie som heter American Horror Story. Inte på själva serien, den är bra med gammal hederlig skräck. Vi är på väg tillbaka dit, Twilight-trilogin är tack och lov över och jag sörjer inte ett dyft över att TrueBlood ska lägga ner. De borde hållit sig till bokkonceptet från början och inte börjat fjanta runt.

Hur som helst. Postern. Här är den:
 

Alltså, de försöker ju inte ens...

Jag gillar verkligen inte när producenter och marknadsförare blir så där jäkla övertydliga. Lite finess och ett antagande att publiken kan tolka lite mer dubbla entendres än så kan man väl få begära.

Eller? Är jag överkänslig.

4 kommentarer:

  1. Alltså, det ser mer ut som reklam för en porrfilm, möjligtvis, om en ska vara snäll, en erotisk thriller...

    SvaraRadera
  2. Määähhhh - hur banalt får det bli?? Usch!! Och du - gillar verkligen inte Trueblood heller..

    Kram

    SvaraRadera