torsdag 19 september 2013

Tenn eller aluminium

I morgon blir det något av en dag. Först och främst så är det studiedag för skola och barnomsorg i vår stad. Jag har lektioner i Tärna hela dagen, och tänkte att jag i alla fall skulle ge rektorn en chans att väga in, så jag skrev till henne: "Vill du att jag stannar hemma och vårdar barn eller att jag tar med dem till jobbet?"

Ja, jag trodde ju inte att hon skulle tacka ja till det andra alternativet. Så i morgon kommer alltså en 6 1/2-åring och en 8-åring askultera på mina lektioner. Vilken "tur" att vi ska prata om barn TV:s utveckling, då. Direkt efter lektionernas slut har jag i alla fall lovat att vi ska åka till Toys R Us som har stor Lego-bonanza hela helgen. det kan bli en ännu intressantare utmaning.

Jo, sedan det allra viktigaste. Vi firar 10-årig bröllopsdag också. 10 år är tenn eller aluminium. Undrar vad maken har tänkt i present till mig? Lite folie, kanske ;-)

Alltså - i morgon lär ni inte få se mig på bloggen. Men på lördag. Ses då.


2 kommentarer:

  1. Ohh, du kanske får en foliehatt! ;-)

    Och så kul för ungarna... NOT! Till för tre veckor sedan jobbade ju jag med utbildning och då ingick auskultationer i jobbet. DET. ÄR. SÅ. TRÅÅÅÅÅKIGT: Att sitta med på lektioner men varken vara lärare eller kursdeltagare och inte få vara med och interagera. Gäspframkallande i kubik!

    Själv firar vi 19 år snart, men det är ingen dag... Upp till 15 år har varje år ett eget namn, men sen går det i 5 års intervaller. vafan???? Är det inte viktigare ju längre man hängt ihop, det blir ju bara svårare och svårare att komma på presenter...

    SvaraRadera
  2. *ler* Jamen vilken finfin hjälp du fick idag!! Hoppas det gick an.. Och hursomhelst är det ju FREDAG!! Hur underbart som helst.

    Grattis på er dag! Vi firar 19 år som gifta nästa mars - ser av Frejas kommentar att det inte är mycket att vänta på ;) Fotot på er är bedårande!!

    Kramar

    SvaraRadera