lördag 7 september 2013

Folk, fä och trollkarlar

Ni vet att jag ibland skriver om "folk" och använder termen i lösast möjliga betydelse just för att de absolut inte uppför sig som...ja, som folk. Ska.

Det är dags igen. Just när man tror att ens omgivning inte kan uppföra sig sämre, så händer det något nytt. Igår kväll/natt hade makens jobb fest och jag var utsedd fyllechaffis. Eftersom det var fredag blev det inte så sent, så vid 23.30 ungefär så fick farfar och farmor hålla koll på sovande söner medan jag åkte till grannstaden och hämtade.

När vi kom hem och svängde ner på vår lilla väg så såg vi lysena av två bilar som på något sätt verkade köra på åkern istället för på vägen. Vi mötte dem lite längre ner, på vägen med med tveksamt antal lysen och räknade ut var de hade varit. Förmodligen hade de stulit ett eller flera av fåren som går och betar i hagen även nattetid när det är så varmt. Det är ju också ett sätt att roa sig en fredagskväll. Slänga in någon annans Bä bä, vita lamm i kombin och ta med sig. Fy. I slutändan så finns det 300 småvägar här runt omkring och en polisbil i regionen nattetid. De kom nog undan helt ostraffat. Folk.

Mer positivt är att vi ägnat lördagen åt att hänga hemma i det fina vädret. Nästa helg är det dags för "The Harry Potter Experience" igen i stan, då de tar ett hus och förvandlar det till ett låtsas-Hogwarts och låter barnen prova lektioner, bli sorterade av sorteringshatten och så vidare. Här är store sonen från förra året, då han var på lektion i trollformler:





















Pojkarna värmer just nu upp genom att göra allehanda brygder av vad de hittar i trädgården. Den är fortfarande full av sprakande färg, och det blir vackra resultat.















Den här brygden ska man bli vacker av, påstår de. Men jag vet inte om jag känner mig ful nog att dricka den. Speciellt som den i grunden innehåller små bitar av alla svampar sönerna hittat i gräsmattan. Kanske ska hålla mig till té som vanligt.

2 kommentarer:

  1. Tur att du är vacker nog redan... Och folk... En slutar aldrig att förvånas...

    SvaraRadera
  2. *ler* Håller med Freja! Och folk - vissa är mindre bra ihopsatta än andra... Kram

    SvaraRadera