torsdag 21 november 2013

Björnar, blockljus och filmmusik

Det blev en relativt sen hemkomst för mig idag. Jag var tvungen att ta mig in på humongazoid-köpcentrat och gå på IKEA. Jag skulle köpa textil, men kom också ut med dessa:















Ja, det är blockljus. Don't judge me!

Eftersom jag var så sen hem bjöds jag och barnen på pannkaka av barnvaktande farmor och farfar. Men med pannkakorna kom en del otrevliga nyheter. På granngården har man hittat spår och spillning efter en sådan här:












och två sådana här:













Det var onödigt nära. Och tidigt. Hoppas det blir kallt så nallen går och lägger sig...fast då har vi förstås en grinig och morgonsur en att umgås med i vår.

I övrigt sitter jag och planerar en lyssnaruppgift för en klass till helgen. Vi ska börja med filmmusik i nästa vecka, och jag återstiftar bekantskapen med några favoriter:


Den här kan jag lyssna på "bara för att"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar