söndag 10 november 2013

Pappas paranormala dag

Fars dag har firats med de sedvanliga rutinerna här hemma, och som alltid är jag tacksam över att mina söner har så bra förebilder som sin far och sin farfar att hämta inspiration till sitt eget föräldraskap om de en dag väljer att skaffa barn. Det går inte att sätta ett pris på sådant och naturligtvis är det omöjligt att ge presenter som visar nog med uppskattning.

Min man valde att liksom bjuda sig själv och familjen på en tidig farsdagspresent. En sådan här:

En övervakningskamera som lagrar bilder då något rör sig, natt som dag. Den ska sitta någonstans utomhus på gården som larmkomplement.

För att testa den här kameran bestämde sig mannen för att ladda den och låta den stå på över natten inomhus. Så fort jag vaknade och insåg detta så insåg jag också att JAG kommer då inte att vilja titta på de bilderna. Aldrig.

Jag har minsann sett alldeles för många skräckfilmer där man plötsligt får veta vad som egentligen rör sig i huset om nätterna. Då är jag nog hellre ovetande...

Istället får min man ägna kvällen åt att gå igenom filmen. Pappas paranormala dag. Undrar vad han kommer att hitta?

3 kommentarer:

  1. *skrattar* Jaha! Och hur har det gått? Finns det några rapporter på att något upptäckts? ;)))

    Hoppas du matat den däringa krokkon och att du haft en fin söndag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga rapporter än, och jag har gett krokodilen ett mellanmål eller två!

      Radera
  2. Gahh, ja fy vilken fasa. Yetin kanske går runt och nosar varje natt... Eller så är Vita Frun och tittar in genom fönstern... Nu kan jag nog inte somna i natt...

    SvaraRadera