fredag 29 november 2013

Lägg aaaaaav....

Precis när man tror att världen inte kan bli dummare... ja, då dyker SÄLLSKAPSSPELET Femtio nyanser upp.

Så här beskrivs det i nätshoppen:

Samla ihop ett gäng vänner och avslöja dina inre hemligheter i detta roliga, frigörande och roliga partyspel.  50 nyanser av honom kommer att underhålla dig och dessutom överraska dig på hur du ser på dina vänner och hur dina vänner ser på dig.

Hur man spelar...
Tillsammans skriver ni ned en lista med åtta personer som alla spelare är bekanta med - de “undergivna” - och tävlar sedan om att pricka in vilka av dessa personer som bäst stämmer in på frågorna i spelet. När fnittret och protesterna tystnat, vinner du en spelmarker om du svarat 
likadant som uppläsaren, eller som majoriteten svarat. Den som först fått ihop 20 spelmarker vinner spelet. Superlätt, och superkul.

Hur ser frågorna ut.
I grundspelet är frågorna snälla och lär inte ge upphov till allt för många röda kinder. I expansionen Sammetsröda Rummet däremot... höjs temperaturen några grader. Här är några exempel på frågor från grundspelet respektive expansionen:

Några exempel på frågor
Vem av dina vänner är alltid först med att öppna vinflaskan?
Vem av dina vänner tror du har en hemligt begär?
Vem av dina vänner skulle kunna skriva på ett Christian Gray-kontrakt?
Vem av dina vänner tror du vet mest om sex?
Vem av dina väninnor tror du skulle vilja ha en glödhet affär med en brandman?
Vem av dina vänner är den största romantikern?
Vilken gudinna skulle hellre få ett par nya skor än att ett ligg?

Följande saker följer med till 50 nyanser av honom:
  • 300 frågekort i ”vaniljstil”
  • 150 inre gudninnamarker
  • 1 blocke med ”undergivna” listor
  • 4 Svarsblock
  • 1 block med ”sekretessavtal” 
Ett block med sekretessavtal. Jaha, ja.

Vem ska man spela detta spel med, egentligen? Är det detta man ska föreslå nästa gång det är dags för teambuilding på jobbet?

(p.s. Den förste man jag träffar på krogen som har ett block med sekretessavtal i fickan i raggningssyfte kommer jag att smälla till så hårt att han tror det är tisdag.)

2 kommentarer:

  1. Ja, herregud ... vem köper/spelar det!? Tacka vet jag TP :) /Mormor

    SvaraRadera
  2. Hahaha, jag riktigt ser hur det där spelet åker fram på parmiddagarna framöver - not! Och jag inser att jag nog aldrig kommer att hamna i ett sammanhang där vi är fyra av mina bekanta i samma rum som har 8 gemensamma vänner utöver de som är i rummet... Min bekantskapskrets består av ett antal vinddrivna individer som kommer från helt olika delar av mitt nätverk, de flesta av dem känner bara mig, ingen annan av de jag känner...

    SvaraRadera