torsdag 7 november 2013

Will have small glass of wine

Jag har skrivit om det förr, det där att vissa bokkaraktärer åldras med en, så till den grad att man börjar betrakta dem som kompisar eller släktingar. Förut har jag skrivit om till exempel Sookie Stackhouse från "Dead after dark"-serien (som blev TrueBlood), en nu avslutad bokserie som ändades till min allmänna belåtenhet och om Janet Evanovich prisjägande Stephanie Plum. Både dessa damer har varit som en yngre och en jämngammal kompis som roat mig med jämna mellanrum. Ett guilty pleasure.

Men jag var lite oförberedd på att min bokliga storasyrra skulle dyka upp igen efter tio år.

Bridget Jones är tillbaka!











Boken är nu beställd och på väg hem till mig, men jag vet redan det mesta som kommer att hända i den. Jag har nämligen läst denna recension: http://www.nytimes.com/2013/10/20/books/review/helen-fieldings-bridget-jones-mad-about-the-boy.html?_r=0

INNAN NI KLICKAR - RECENSIONEN INNEHÅLLER MASSOR AV SPOILERS! BE WARNED!

Det enda jag tänker avslöja är att Bridget nu är 40+, har två barn, är författare och kan inte riktigt hantera sin smartphone. Det kommer förmodligen att gå att relatera till.

Lovar att recensera så fort jag läst. Men det ser lovande ut.

1 kommentar: