måndag 14 januari 2013

Mord, galaklänningar och Batman

Det här blir ett mycket konstigt inlägg. Eller ett passande ett, eftersom underrubriken på min blogg är "Engagerat osorterat". Precis så.

Först mordet då. Två stycken. Återigen i samma grannstad, som jag bloggat om alldeles för många gånger. Ett svartsjukedrama som slutade i ett mord, ett mordförsök och ett självmord. Jag blir så fruktansvärt beklämd. Hur så mycket skit kan hända i en så liten håla - mord, överfall, våldtäktsförsök och försök att brandbomba flyktingförläggningen... och eländet har inte ens några gemensamma beröringspunkter annat än att de händer just i de städerna. Här är länkar till artiklar om det hela:

http://www.magazin24.se/nyheter/arboga/2013/01/14/tva-skjutna-i-arboga

och

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16065193.ab

Nu ska jag dessutom till samma stad ikväll. Fast på pressvisning. Av Batmobilen. (!) Den som användes i senaste filmen och som åker på turné världen runt till olika däck- och bilfirmor. Det kommer att kännas lite wierd. Men vad fasen... och nu tror mina söner igen att jag har världens coolaste jobb. Vete fan om jag kan låta bli att skriva "To the Batmobile!" på facebook innan jag åker...

Sedan hade jag tänkt skriva om Golden Globes-galan som gick av stapeln i natt. Men glamouren gick ur mig, om man säger så, med mordrubrikerna i morgontidningen...

Så kort:
 1) vinnarna blev ungefär som väntat. Kul med Maggie Smith och Homeland. Alla vinnare finns att läsa här:
http://www.imdb.com/oscars/nominations/golden-globes?ref_=rto_nb_gg

2) Jag tyckte det var lite halvfånigt att alla svenska tidningar slog upp Jodie Fosters tal som hennes "komma ut-tal". Hon har, som hon själv sagt: "Varit "out" sedan stenåldern.

3) Jag gillade följande klänningar:














.... och det var allt så länge.

3 kommentarer:

  1. Ja jag har inget att tillägga. Du sa det. =)

    SvaraRadera
  2. Härliga klänningar! Tänk om man fick tillfälle att bära nått liknande nån gång!

    SvaraRadera
  3. Förstår att luften gick ur... Men världens coolaste jobb - det hade nog mina killar också skrivit under på att du har!

    Kram

    SvaraRadera