onsdag 16 januari 2013

Tydligen...

...så KAN man faktiskt fixa till saker man glömde bort att göra för 16 år sedan. Om man ringer i runda slängar 13 - 14 telefonsamtal och sedan hittar rätt blankett.













Jag sitter alltså just nu och funderar på vad mer jag kan göra som jag inte fått till tidigare... om det ligger något och skräpar i bakvattnet som jag hade på gång för kanske åtta... eller 22... eller 4 år sedan.

Om det är någon läsare som kommer på något och som var med "då det begav sig" så kan ni väl maila eller kommentera. Jag ska hem till vännen T. i morgon och provköra hennes Dolce Gusto (eller den andra typen vad den nu heter) och eftersom vi känt varandra i 23 år så kommer hon nog på något.

Hmf.

Precis när jag sitter och skriver detta så dyker en liten röst upp i huvudet: "Tog du verkligen ut din andra kandidatexamen? Den i film? Från Stockholm U?"

Nej.

Nej, fan, det GJORDE jag inte!

Vad - är - det - för - fel - på - mig? Jag måste verkligen ogilla titlar och betyg på något djupt plan...

4 kommentarer:

  1. Sympatiskt, tycker jag! Ingen kan anklaga dig för att skryta med dina meriter i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Hahaha, raka motsatsen till mig! Jag stod och trampade utanför expeditionen sekunderna efter jag fått godkänt på min magistersuppsats. Fast det berodde på att jag hunnit flytta 60 mil bort och tyckte det var lika bra att få med allt i flyttlasset... Och kanske berodde det lite på att det tog mig drygt 7 år att fixa den där uppsatsen...

    SvaraRadera
  3. *ler* Eller var det helt enkelt livet som hände? Men vissa saker är det bra att man kommer ihåg..

    SvaraRadera
  4. Du har säkert nåt nobelpris liggande på nån instans också och simborgarmärkena är nog kvar på badhuset. =D

    SvaraRadera