tisdag 15 januari 2013

Cirklar

Igår kväll slogs jag återigen av hur underligt det känns när folk bara utan förvarning ploppar tillbaka in i ens liv utan förvarning. Utan att man sett skymten av dem på 5-10 år. Eller mer. Det lustiga är att det har varit det övergripande temat för mig under de sista ett och ett halvt åren. Folk kommer tillbaka och fyller i alla de där "vad hände egentligen med dig?"-hålen.

Det är som att äntligen få läsa slutet på en roman, eller se sista Vänner-avsnittet eller något. Ibland har jag dessutom blivit grymt överraskad av "slutet".

Livet rör sig i cirklar hela tiden, men det är inte alltid man är medveten om var i cirkeln man för tillfället befinner sig.

Sedan är det kanske lite synd att man inte får välja och välja bort vilka personer som dyker upp igen... Det hade gjort livet lättare.
















I övrigt ville jag bara tipsa om nya serien Nashville på tv3. Se den. Oväntat charmig och välgjord.

Här är länken till play: http://www.tv3play.se/play/295517

6 kommentarer:

  1. Jepp, jag såg den oxå !!
    Missade ju 5-7 min i början pga av att jag jobad etill 8 men tror den blir riktig bra !!
    ha en bra kväll !!
    Nä, bilfaan var inte kul att få fram u all snö.. :((

    SvaraRadera
  2. Jaså minsann, den var bra. Jag tittade inte. Det är lite svårt det där med folk som kommer in i ens liv igen. Man kanske minns dem som helt andra individer. Ibland blir man positivt överraskad och ibland vill man bara skaffa sig ett jävla bra larm. Och ett vapen. Eller två.

    SvaraRadera
  3. Det är så mycket serier just nu men den där missade jag.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Såg Nashville igår och håller med! Och det där med cirklar... Jag har en kollega på jobbet, vi jobbar med helt olika saker och har bytt jobb vid olika tidpunkt, men hamnar alltid på samma ställe! Jag kommer först och hon strax efter, men så nära inpå att vi inte vet om att vi båda varit på intervju och fått nytt jobb innan det är ett faktum... Undrar om livet vill säga oss nått?

    SvaraRadera
  5. Visst är det lustigt med sådana man inte träffat på länge. Och det lustiga med det är att jag tycker att när man väl träffat dem så stöter man på dem lite varstans ett tag. :) Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  6. Hm, ja livet är nog sådär ... i cirklar på nåt vis ...
    Ha en trevlig kväll!/Mormor

    SvaraRadera