onsdag 23 januari 2013

Klipp

Hej, hallå. Jodå, jag lever fortfarande. Några dagar afk (away from keys) och jag börjar så långsamt ta mig tillbaka till sociala media. Långsamt. Jag har faktiskt ingen riktig brådska! :-D

En del av exilen har berott på den ödesdigra 16 år gamla blanketten som nu är inlämnad - innan jag visste att allt skulle ordna upp sig tyckte jag inte att det var någon större idé att läsa så mycket till uppsatsen jag ska skriva. Om det visade sig att jag inte kunde gå kursen förrän nästa år - ja, då skulle jag ju bli tvungen att göra om allt detsamma igen.

Sedan visade det sig ju att jag kommer att kunna lämna in uppsatsen. Det, plus att jag i sista sekunden bestämde mig för att studera tre författare istället för två, gjorde att jag plötsligt hade åtta böcker att läsa på en vecka.

Nu är det nästan gjort i alla fall.

Idag sitter jag istället och arkiverar artiklar. Eftersom jag jobbar som frilans så har jag sparat de fysiska tidningarna också, för att dubbelkolla antalet tryckta artiklar mot lönespecifikationerna. Så att jag verkligen fått den betalning jag ska ha för alla. Men själva tidningarna har jag bara lagt på hög, i en allt högre och mer ostadig stapel.

Så nu river och klipper jag ut dem.

Egentligen hade jag inte tänkt spara dem alls. Det kändes inte viktigt.

Men så kom jag att tänka på att jag har någon konstig hang up inför mina meriter. Jag tar inte ut examina jag har rätt till, sätter inte upp diplom eller priser eller utmärkelser och på mitt visitkort står det kort och gott: Åsa Lundqvist.

Jag behöver bli bättre på det där. Så idag har jag alltså arkiverat artiklar och uppdaterat min hitlist på Libris.
(alltså Kungliga Bibliotekets register på vilka verk man får tillskriva som sina egna - och bara för sakens skull, här är de:
http://libris.kb.se/hitlist?d=libris&q=LiLmedia&f=simp&spell=true&hist=true&p=1




Hittills har jag inte hittat någon mer, missad examina, glömd publikation eller ej uthämtat Nobelpris.

Men pappershögen är ju inte slut än.

4 kommentarer:

  1. Jaså inget nobelpris va? Kollade länkarna. Lite najs att stå med där. ;D

    SvaraRadera
  2. Gräv dig ner till nobelpriset nu, jag är med i en kändistävling och ligger hopplöst efter, att känna en nobelprisvinnare skulle ge mig välbehövliga poäng! Det är alltså bara av egenintresse jag önskar dig en vinst...

    SvaraRadera
  3. Men det är klart att du ska spara dina alster, kollade in länkarna - kuul!
    Nobelpriset får man ju oftast som mycket äldre än vad du är, så än finns det hopp ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. *ler* Vi verkar lika där. Med att inte titulera med mera. Men jag har dock inte lika mycket att skryta med. Jag tycker dock däremot att man skall vara stolt över det man faktiskt åstadkommer! Så - bravo!

    Kram

    SvaraRadera