onsdag 9 januari 2013

Nya liv, exakta ord och zompyrer

De ska ha börjat nu - folks nya liv - sådär i början av 2013. Många tror att vi nu gått över i en helt ny tidsålder (den ska alltså ha startat 21 december då världen INTE gick under rent bokstavligen) och det ska firas genom att alla blir lite snällare, smalare, duktigare och jag vet inte allt. Det gäller att hålla sig undan till någonstans andra veckan i februari när alla börjar inse att det fortfarande är samma liv som alltid de lever och att de stora och genomgripande förändringarna kanske lite var lite väl yvigt tilltagna.

Jag avgav ett lite halvdant löfte till mig själv att jag skulle slänga alla de trosor i min låda som hade hål eller trasig resår, och aldrig gå ut i trasiga underkläder igen. (nån ordning får det vara) Det löftet har jag brutit åtminstone tre gånger sedan 1 januari.

Annars sitter jag och väntar på att en del knivskarpa och exakta formuleringar ska ramla in i huvudet på mig och sedan överföras via tangenter till hårddisk.

Det går sådär, kanske litegrann eftersom killarna provspelar den nya x-boxen. Vi har nu tre. Det känns lite överdrivet. (men en är chippad, en är gammal och en är öppen för x-box live SÅ DET SÅ! sägs det...) Men jag är ju inte helt ny på det här med mammaskap, så jag inbillar ju mig inte att det blir tystare om jag tvingar dem göra något annat.

Alltså sitter jag med grubblande min framför datorn.

En del av tiden ägnar jag åt att försöka beskriva min teoretiska forskningsbakgrund.

Resten av tiden tänker jag på annat.

Som: Om en zombie biter en vampyr som sedan biter en människa - blir då människan vampyr eller zombie?

Eller zompyr?

Viktiga frågor som kräver sina svar.

5 kommentarer:

  1. Haha... ang underkläder.. :))
    När jag jobbade på fabrik så hade vi många intressanta diskussioner ibl..
    En tjej fick nästan panik om hon inte hade matchande trosor-bh för tänk OM hon skulle bli överkörd o hamna på sjukhus o dom skulle upptäcka att trosor o bh inte matchade.. Men vi sa det till henne att dom har nog liiiiiite annat att tänka på just då typ, rädda livet på henne än kolla om trosor o bh matchade !!
    Likadant med trasiga underkläder.. bara dom e rena så är det nog ok men visst är det skönt att rensa ibl !! Efter snart 4 år som arbetslös så är det inte så lätt att hålla humöret uppe o söka för det leder ingenstans.. Men mirake har ju skett förr..
    ha en bra kväll !!

    SvaraRadera
  2. Om jag skulle slänga alla fillingar med hål i så skulle jag inte ha några fillingar kvar. Å andra sidan är de inte mycket till fillingar nu heller. Mer hål än tyg.

    SvaraRadera
  3. Min man tittar på en massa zombie filmer. Skickade frågan vidare och fick ett roligt svar. Det blir Marcus Birro

    SvaraRadera
  4. *ler* Snälla meddela om du får något svar! Zompyr? Tjaa, varför inte?

    SvaraRadera
  5. Hel och ren sa alltid mamma och det sitter fortfarande i,jag slänger direkt.
    Kram

    SvaraRadera