lördag 5 januari 2013

Vad skrattar ni åt?

Jag vet inte direkt om min humor har blivit mer sofistikerad av att bli mamma år två små pojkar. Snarare tvärtom. Och nu var den inte särskilt klyftig till att börja med. Ofta kan jag ärligt säga att många missförstår mig helt när jag skämtar med dem och tar det jag säger extremt bokstavligt. Kanske för att de förväntar sig att något mer moget och övertänkt ska komma ur munnen på mig.

Det gör det sällan i sådana sammanhang. Jag är rätt barnslig när det gäller sådant...

En del av mina pojkars humor har jag svårt att fatta till en början. Min yngste son gav upp ett tjut av lycka igår när jag lät mig övertalas till en tripp till Lekia, och han fick se detta underverk:


Det är alltså ett sällskapsspel där man turas om att stoppa modellera (den där varianten de använder i oops slimey som pruttar när man klämmer på den) i munnen på en plasttax och sedan med hjälp av "kopplet" pumpar ut sagda lera tills den kommer ut i form av en bajskorv under allehanda mysko ljud.

Till en början tyckte jag hela idén var enormt fjantig... men sedan började jag ju se humorn i det hela. Den är bara för jäkla ful... det går bara inte att låta bli att dra på munnen när man mosar ner gul geggamoja i munnen på den.

Däremot kan jag inte förstå varför de finner Happy Wheels så fascinerande. Ni som har barn - vad är det jag inte fattar?


Barnen är förstås inte sena att hacka tillbaka på mig. Härom dagen satt jag och tittade på ett avsnitt av TopGear då de tre lagom feta och medelålderskrisande programledarna provkör bilar i Albanien och försöker avgöra vilken av bilarna som är bäst lämpad för östmaffiaförhållanden genom att stoppa in en skendöd och halvnaken alban i bagageluckan.



Jag vet, det är helt politiskt inkorrekt och ganska...öh.. vidrigt. 

Eller, som äldste sonen sa när han med en nästan åttaårings hela förakt gled förbi:

- Det där programmet suger ju...

Tar gärna emot tips på saker som INTE suger och som jag kan titta på.

8 kommentarer:

  1. Önskar familjen såååå bra :)Ha ha moget? Ja rätt vad det är. Krama ungarna!

    SvaraRadera
  2. *ler* Ja du Åsa - det där med humor är otroligt svårt... Mina killar tycker jag är otroligt fånig. Jag skrattar åt BBT (BigBangTheory), tycker att "En idiot på resa är kul" och Eddie Izzard är makalös.. Bland annat..

    Mina killar älskar också Happy Wheels. De spelar det. Jag förstår inget! Och de säger att jag har dålig humor.. Suck...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag flabbar åt småstadsliv. =D

    SvaraRadera
  4. Gud va rolig du är!!! :D Jag gillade taxen men jag tycker Top Gear va ännu roligare faktiskt.

    SvaraRadera
  5. Den pruttande taxen lät kul. Jag är mamma till en nioårig son och det börjar gå upp för mig att kiss och bajs-perioden hos dagens barn inte slutar så tidigt som jag trodde utan det är väl bara att gilla läget. Bjuder på sonens favoritskämt, på tal om humor hos våra barn:
    Två bajskorvar spelade hockey.
    Då kom en diarréklump och ville vara med.
    "Glöm det", sa bajskorvarna. "Det här är bara för hårda killar."

    Ja...det värsta är nog att jag skrattade när han berättade den. Första gången, i alla fall:)

    Allt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, jag skrattade faktiskt jag med :-D

      Radera
  6. Big Bang! Gillar jag med. Skrattade och skrattar ibland åt tokarna i Top gear

    SvaraRadera
  7. Älskar fortfarande Monty Python men kan också skratta rejält åt den britsika tv-serien Coupling eller den galna familjen i Friday Night Dinner. Hmm, brittisk humor helt enkelt! Undrar varför just jag bor i Tyskland..?

    SvaraRadera