söndag 13 januari 2013

Appropå

...gårdagens inlägg, så hade jag idag tid mellan två julgransplundringar som skulle förevigas för tidningen. Så jag åkte och handlade, sådär extremt långsamt som man kan göra när man har en timme att göra av med och inga barn som lever om under tiden. Jag tittade på tumvantar, köpte julknäcke för 3 kr paketet och skaffade mig, äntligen ett förråd av nya trosor. Heja mig - mitt enda nyårslöfte kan alltså uppfyllas.

Ja, och så passade jag på att läsa årsastrot för oxen 2013 (i Amelia). Där stod att jag skulle ha ett år där Saturnus skulle straffa mig om jag inte såg till att göra min läxa ordentligt, med konsekvensen att krångel skulle uppstå och jag skulle bli tvungen att göra om saker.

No shit.

"Ha!" tänkte jag. "Vilken tur då att jag inte tror på sånt trams!"

...sedan läste jag vidare och såg att oxen ska få en passionerad och het sommar med massor av kärlek och sex.

Och då ville jag ju plötsligt tro på astrologi i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Hahaha, det bästa med horoskop är väl att man kan välja vad man vill tro på ;-)

    SvaraRadera
  2. Det var ju tur för jag läste "hångel" ist för krångel.. :))
    Ha en bra dag !!

    SvaraRadera