måndag 17 juni 2013

En bra dag, en bokdag, en åkdag

Ja, dem av er som jag har nöjet att ha som facebookvänner vet ju redan att jag nu kunnat avslöja vem som blev den senaste författaren att välja att arbeta med mitt förlag. Ni kan förstås läsa mer här: lilmedia.se 

Sara, som författaren heter är en sådan där tjej som nog egentligen inte riktigt vet hur bra hon är - eller hur bra hon kommer att bli. Så det ska bli kul att följa henne en bit på vägen. Så här ser boken ut:












...och här har ni ytterligare en av bilderna från boken:









...aah, syskonkärlek!

Som "vanligt" är det Elina Höglander som står för de otroliga illustrationerna.

En nästan oväntat stor del av dagen har också gått åt till att åka runt på landsbygden och förbereda ett annat projekt, en rundtur som skulle provåkas längs med vårt närmaste vattendrag, Hedströmmen. Oh, det är vackert ute på landet nu, hörni! Det känns konstigt att skriva det, när man ju bor mitt i spenaten, men det är klart man blir hemmablind.

Sedan åt vi lunch på Kolswa herrgård också, där vi hade vår bröllopslunch. Just nu håller Ernst på att fixa till orangeriet där, så vissa delar av området var avspärrat. Värsta hysch-hyschet, tydligen.


















Så, ja - en bra dag. Och kvar är fortfarande en löpartur med mina pojkar och första avsnittet av nya säsongen på TrueBlood. Vad mer kan en kvinna begära?

5 kommentarer:

  1. Åhh, du lever mitt drömliv! Så kul att ge ut böcker och skriva reportage och åka runt på upplevelser! Fast, jag är jju rätt nöjd med mitt liv som det är oxå...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pschjaa... du har väl läst de där inläggen när jag jobbar så mkt att jag måste eltejpa runt skallen för att hålla kvar tankarna?? Vill du ha de dagarna också ? ;-) Men, du - tack.

      Radera
  2. Kan inte annat än att le åt Frejas kommentar - för jag har också tänkt det. Men. Så har jag också tänkt att då måste man nog ta det onda med det goda. Och ibland verkar det vara otroligt mycket jobb... Så. Jo, jag skulle nog ändå... *ler*

    Fantastiskt fina bilder! Och stort grattis till den nya författaren!!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Den boken är jag riktigt nyfiken på! Så fina bilder också, kul!!

    Kram Anna

    SvaraRadera