onsdag 5 juni 2013

Sommarn är lång...


När sommarn' har börjat
Och ligger framför oss
Då undrar man vad man ska göra
Man grunnar och tänker på tusen ideér
Och lyssna nu ska ni få höra:

Man kan ju
Bygga raketer,
Fightas med mumier,
Stå i Eiffeltornet och rapa
Upptäcka något
Som aldrig funnits
Tvätta och bada en apa
Surfa på en våg
Lattja och ha kul
Leta i huven och stå
Hitta fåglar små
Måla jorden gul
Syrran får mer än hon tål!

Sommarn är lång,
Det finns massor med kul om
Man bara tar det kallt
Så häng med oss för Phineas och Ferb
Dom kommer att göra allt
Så häng med oss för Phineas och Ferb
Dom kommer att göra allt  

Ni som har barn i samma ålder som jag känner kanske till den här serien? Den handlar om två styvbröder som uppfinner saker - och eftersom det är tecknat så blir det något i stil med detta:

 

Visst, det är hitte på alltsammans, men jag känner ju igen den där entrprenörsandan som drabbar barn i början på sommarlovet. Mina söner har gjort... ja, typ allt, redan. Det är första dagen på sommarlovet, klockan är tre, och vi/de har redan: byggt en monsterpark i Minecraft, badat, skrapat ur frysen så de fick snö att leka med på sommaren, sorterat alla sina filmer i "sparas" eller "bebis"-högar och byggt en egen minigolfbana med sex olika banor. 

Så småningom lugnar det ner sig, men idag är det fullt ös - och mitt i allt sitter jag och försöker jobba...

Kanske lika bra att ge upp? I morgon bitti ska jag göra reportage från en nationaldagsfrukost, så jag borde kunna lägga ner tills dess.


3 kommentarer:

  1. Hahaha, allt ska göras på en gång! Här har de skola en hel vecka till och sen åker de i väg med mannen till Tyskland direkt, så jag får en veckas lugn och ro innan allt ska göras...

    SvaraRadera
  2. Tycker att vi vuxna är relativt duktiga vi med på att planera in allt mellan himmel och jord som skall göras på semestern.

    SvaraRadera
  3. Hahahahahaha - underbara Phineas och Ferb. Mina killar (och jag) går i skolan denna veckan också. Sedan åker vi på semester den 4 juli. Men innan dess har vi INGENTING inplanerat!!!

    Kram

    SvaraRadera