måndag 3 juni 2013

Skenmanövrar

Panta rei. Eller, allting flyter, om man nu vill använda ett språk som typ lever istället för ett utdött. Det är lite flytande just nu, och jag försöker bringa ordning i tillvaron. Strukturera upp boksläpp och säsongsstart på caféet och vilka artiklar jag måste få iväg i nästa vecka.

Det går sådär. Och jag får bara acceptera att det är lite krångligt just nu. Det är många människor som ska samköra sina liv med mitt.

Istället sken-organiserar jag saker. Det är tydligen en rätt vanlig reaktion på stress man inte kan rå på, man tacklar de områden i livet som GÅR att få ordning på, och då blir balansen bättre. Som när man har en riktigt dålig hårdag - så kan man överkompensera med sminket. En skenmanöver. Eller då man haft en riktigt  frossarhelg och på måndagen äter en sallad till lunch och går en powerwalk. Skenmanöver.

Så ja, jag viker tvätt, jag. Och har storhandlat. Och jag har låtit pojkarna göra matsedelsförslag för hela sommarlovet.

Det är det eller kamomillté. Eller valium.

...fast det kunde ju vara värre:


3 kommentarer:

  1. Hahaha, det känns bekant!

    SvaraRadera
  2. Så här i skolavslutningstider, planera sommaren, fixa tomtentider behövs skenorganisering. Det är som att slänga in skräpet i garderoben och stänga dörren (om det går). Ser fint ut på ytan.

    SvaraRadera
  3. *skrattar* Jodå.. känner igen mig. Jag brukar vara en jävel på att städa. Minutiöst. Överallt. Allt medan jag själv förfaller. Glömmer äta, dricka... Skenmanövrar iz da sheit! ;)

    Kram

    SvaraRadera