onsdag 12 februari 2014

Bland Raw Men och Feminazgûls

Cyberhand upp, hur många var medvetna om att dessa begrepp existerade innan ni läste dem i rubriken? Jaså... ja, själv var jag lyckligt omedveten om att de fanns. Jag har haft en sanslös jobbvecka hittills och helt enkelt inte haft tid att hänga med - i normalfall brukar alla dessa fenomen sätta sig direkt i flugpapperet jag kallat hjärna. Den enda sociala medier-grej jag uppsnappat de sista dagarna är den där "ha-ha-ha-jag-är-17!-drick en halv liter öl och filma, annars är du skyldig mig en back!" som de något yngre envisas med att dela på facebook. Har sett fem olika varianter hittills... en var iofs rätt kul, filmad med handhållen Carola-fläkt till tonerna av Careless Whisper.

I alla fall, här förklaras begreppet Feminazgûl på ett lysande sätt av Lina Neideman:

Så vad är då en Raw Man? Jo, en rawfoodfantast och yogalärare som heter Herman Ottosson Har myntat uttrycket och håller nu workshops där män kramas och har kroppskontakt, tillagar och äter raw food som de äter efter att ha uppskattat den på ett mindfullness-sätt och sedan pratar om hur de ska använda sin inre, sanna, maskulint råa kraft för att få kontakt med (ligga) kvinnor.

Här har ni en artikel om saken: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18335563.ab

Tydligen har feminister reagerat starkt mot denna rörelse, men jag finner det lite svårt att bli något annat än lite fnissig åt en medelålders man i hästsvans som med slutna ögon upplever en skål hemmalagad borjst. Nä, jag kan inte ens skriva meningen utan att bli full i skratt. Vad kramarna beträffar - ja, det låter som om det kan behövas. Där stöder jag rörelsen. Mer kramar åt folket, då. Heja, heja.

1 kommentar:

  1. Hahahahahahahahahahahahahahaha - jag räcker upp en halv cyberhand! Feminazgûlz kände jag till - det andra begreppet fick mig att gapflabba. Men. Säger som du: mera kramar åt folket!! Yaaay

    SvaraRadera