måndag 3 februari 2014

Fem fysiska

Dags för dag två på följande bloggutmaning:

Dag 1: Lista fem udda skills du aldrig trodde att du skulle skaffa dig.
Dag 2: Lista fem fysiska attribut du alltid faller för hos en tänkbar partner.
Dag 3: Visa fem foton du först tyckte var misslyckade men som du sedan börjat gilla ändå.
Dag 4: Berätta om fem tillfällen i livet då du varit riktigt illa ute men klarat dig oskadd.
Dag 5: Avslöja fem fördomar eller klargör fem åsikter du annars inte är så öppen med.

(Jag kan också tipsa er om att läsa Pipans svar på "Dag 1", skrattade gott åt hennes bil-skills)



Fem fysiska attribut du alltid faller för hos en tänkbar partner

Först måste jag bara erkänna att när jag tänkte igenom den här listan i bilen så kände jag mig lite förvirrad eftersom jag inte kunde identifiera någon speciell utseendetyp jag brukar falla för. Jag hittade inga gemensamma nämnare i hårfärg, ögonfärg, längd, kroppstyp, ålder... jag verkade vara en equal opportunity offender helt enkelt. Så jag fick tänka efter noggrannare och kom fram till dessa attribut som väl kan räknas som fysiska med lite god vilja

Nr. 1. Rösten
Jo jag hör ju hur ni drar efter andan i total överraskning. Inte. Det krävs en röst av rang för att jag ska upprätthålla intresset. Gärna mörk, gärna åt det lite hesare hållet. Men igen - om man läst den här bloggen mer än denna vecka så har man full koll på detta redan.

Nr. 2. Doften
Jag måste tycka att personen luktar rätt. Det är fruktansvärt primitivt av mig, antar jag. Med det menar jag inte någon speciell sorts parfym (isch!) eller tvål eller så. Utan en ren kroppsdoft. Jag har därför mycket svårt att på allvar bli attraherad av en rökare. Det funkar bara inte.

Nr. 3. Axlar/nacke - ekvationen
Detta måste jag någon gång räkna ut på allvar, men det är en gemensam nämnare jag faktiskt inte uppmärksammat tidigare. Ni vet hur mäns axlar kan se väldigt olika ut - vissas sluttar lite, andra är framåtroterade eller bakåtroterade. Jag tittar väldigt gärna på dem som har en väldigt rak axellinje, nästan så att nacke/ryggrad och axlar bildar ett rätlinjigt kors.

Nr. 4. Ett transformativt leende
Det finns vissa personer som ser ut på ett sätt när de är allvarliga (eller neutrala) och sedan på ett helt annat sätt när de ler. Ett sådant där leende som är lite som en present, som man gärna skulle göra något för att se igen. Är det sedan en liten ironisk dragning på det leendet så ja - det gör mig lite andlös.

Nr. 5. Kroppsspråket
Show no fear! Äh, jag vet att det är löjligt skrivet. Men jag har lite svårt för de män som visar nervositet i kroppsspråket. Som tar ett steg bakåt när de tar i hand, vrider på sig för mycket, inte kan se mig i ögonen. Jag har alltid kopplat ihop den osäkerheten med osäkerhet på... andra ställen. Och det känns inte som om det vore kompatibelt med mig.

Nu har jag gjort mitt bästa, draggat långt tillbaka i minnet för komparativ analys och kanske varit lite fri med hur uppgiften skulle tolkas. Det hade förstås varit enklare om jag kunnat skriva "Endast blondiner" eller "Korta män göre sig inte besvär". Men hur kul är det. Egentligen. I morgon - foton.

3 kommentarer:

  1. Kul att läsa, jag hänger på imorrn :)
    Men vissa blir nog väldigt svårt att redogöra för..
    Ha en bra dag !!

    SvaraRadera
  2. Kul att du hänger på! Jo, jag gillade frågorna just för att de är lite krångliga.

    SvaraRadera
  3. Så där hade nog jag fått göra med, det här är en av de frågor jag tyckte verkade svårast. Männen i mina liv har varit så extremt olika varandra!

    SvaraRadera