måndag 10 februari 2014

Uppfinningsrikt och mellan fyra väggar

Helgen har varit fullspäckad och bloggandet bristfälligt, det erkänner jag. Så, idag blir det en kvick rapport och en fotoutmaning i ett, så jag tar igen åtminstone ett inlägg. Förra veckan var en logistiskt svår vecka att pussla ihop och det fortsatte en bit in på lördagen. Maken såg det som en bra och välövervägd idé att utöka maskinparken med en fyrhjuling till och tydligen så säljs 90% av alla dessa i Dalarna. Så han har tillbringat ganska mycket tid i miiiid-sommarens landskap.

På lördagen var det sedan dags för vännen T:s fyrtioårsfest och en sådan kräver visst engagemang. Jag lärde mig också att jag är mer uppfinningsrik än vad man kan tro. Jag har ju sedan ett par år tillbaka de tretton dvärgarna i Hobbit som nykterhetstest. Så länge jag kan räkna upp alla tretton är det okej att gå tillbaka till baren. I lördags kväll uppfann jag undantaget till den regeln genom att införa tillägget att så länge man kan googla fram namnen på dvärgarna så gills det också. Nu behöver vi inte prata mer som den saken.

Vi går istället över på en fotoutmaning: Mellan fyra väggar

I den här utmaningen ska man ta kort på fyra intressanta väggar, och eftersom jag just idag måste hålla mig mellan husets väggar på grund av VAB - så blir det fyra väggar hemma jag älskar av olika anledningar:





















Ett hörn av trappan upp till övervåningen - det är lite svårt att få med hela på bild, men där har vi familjefotografierna och därför gillar jag de väggarna lite extra. Jag blir glad varenda morgon jag kommer ner från sovrummet.















En del av pojkarnas solsystemvägg, som jag och pojkarna målade på frihand istället för att köpa dyr fototapet. Den gillar vi alla jättemycket, så jag vet inte riktigt hur vi ska göra nu i sommar då vi ska byta sovrum med sönerna. Jag känner kanske inte riktigt för att sova under den stjärnhimlen direkt, utan hade tänkt mig något mera boutique hotel-stil. Eventuellt klär jag bara över den väggen med tyg.
















En del av bokväggen i vardagsrummet. 5 x 2 meter av bara böcker. Och jag har en till lite mindre i matsalen. Lycka.






















Nu hänger alla gitarrer på väggarna i vardagsrummet, pojkarnas lägre så de kan ta ner sina när de får "feeling". Instrument är minst lika vackra som tavlor, enligt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar