lördag 15 februari 2014

Kärleksfilm och disneyfoton av Liebovitz

En av biverkningarna med OS är förstås att de flesta TV-serier gör uppehåll under perioden och visar inga nya avsnitt. Det är okej för mig. Jag har Oscarsfilmer att ta tag i, och jag har också planer på ett Game of Thrones-maraton innan den nya säsongen börjar. Den här helgen har jag däremot tittat på en genre som jag vanligen inte ägnar så mycket tid: kärleksfilm. Det är inte många jag fäster mig vid, de flesta känns översentimentala och klyschiga. Men dessa tre återvänder jag till med regelbundenhet:
A Room With a View - klassisk Merchant & Ivory och smått ljuvlig att bara slötitta på. Här har ni länk till hela filmen om ni har lust med en stunds avslappning.
Moonstruck - hela filmen även här. Nicholas Cage med fejkitaliensk brytning men minus en hand som bråkar passionerat med Cher och så går de på opera... what's not to love?
The english patient - som det inte alls är coolt att gilla längre. Vilket jag skiter i. Den är så vackert gjord och ett så perfekt exempel på en film där ingen får någon i slutändan men de lider väldigt tjusigt och intensivt i processen.

Sedan upptäckte jag på tal om romantik denna sida: http://www.boredpanda.com/celebrity-disney-dream-portraits-annie-leibovitz/

Där überfotografen Liebovitz fotograferat kändisar som sagofigurer. Fina. Jag gillade denna:















tätt följd av Russel Brand som kapten Krok och Jessica Chastain som tjejen från Modig. Så nu vet in vad jag sysselsätter mig med, medan barnen med kompisar river huset runt omkring mig.

3 kommentarer:

  1. jag och dottern såg en av alla de miljoner kassa kärleksfilmer som produceras på tv för några veckor sedan. dottern uttalade då att alla kärleksfilmer är skräp. så jag lovade henne att vi skulle kolla på mångalen, så hon får se att det hår att göra bra kärleksfilmer oxå...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick idag reda på att Cher var 41 och Nicholas Cage 23 när de gjorde filmen :-O Inga dåliga gener den damen sitter inne med...

      Radera
  2. Moonstruck!!! Helt galet bra!! Jag tycker också om A room with a view, men Den engelske patienten har jag faktiskt inte ens sett… Något med den gjorde att jag tyckte att den verkade urlöjlig…

    Kram

    SvaraRadera