onsdag 19 februari 2014

Dipp i vuxengarderoben och GOT-maraton

Under ett möte igår kväll var vi tre kvinnor i samma ålder som konstaterade att vi har en vanlig garderob och en som vi använder när vi ska verka som om vi vet vad vi håller på med. En av kvinnorna hade satsat på både klackskor och smink just den dagen, till exempel, eftersom hon hållit föredrag. Sedan augusti har min jobbgarderob mestadels bestått av skinny jeans, grova kängor, oftast ett vitt linne och en skjorta eller cardigan över. Men idag skulle en av mina klasser filma en seminariedag på ett museum, och deltagarna var kulturchefer och liknande från länet.

Ett perfekt tillfälle för mig alltså, att återgå till kulturföretagargarderoben. Som är klänning från Indiska med grafiskt mönster, kavajliknande tröja, strumpbyxor och stövletter. Uppenbarligen var det dagens uniform. Några av de andra damerna hade förstås gått full on Gudrun Sjödén, matchat med senapsgula tights. Men i övrigt.

Vet ni vad? Jag har saknat den vuxnare garderoben en aning. Jag får nog besöka den oftare.

Annars kan jag bara meddela att jag nu påbörjat genomtittandet av tre säsonger Game of Thrones inför nya säsongen. Jag är på andra avsnittet.














Bara för att så kanske jag till helgen återupplivar följande spel:





















Kommer ni ihåg det?

2 kommentarer:

  1. *skrattar* Gudrun Sjödén!?? Neeeej, inte du också!!!! Eller vänta nu - du hade INTE gjort det! Puhhhhh.. Jag har definitivt två garderober (om man nu kan ha det med den lilla garderoben jag har..) en hemma, en som lärare och en som politiker.. Det är bara klackskorna som finns i alla tre.. ;)

    PS. Jag svarade inne på mitt senaste inlägg..

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har o också en två el kanske tredelad garderob

    SvaraRadera