tisdag 4 februari 2014

Fem foton

Dag tre av fem i följande bloggutmaning:

Dag 1: Lista fem udda skills du aldrig trodde att du skulle skaffa dig.
Dag 2: Lista fem fysiska attribut du alltid faller för hos en tänkbar partner.
Dag 3: Visa fem foton du först tyckte var misslyckade men som du sedan börjat gilla ändå.
Dag 4: Berätta om fem tillfällen i livet då du varit riktigt illa ute men klarat dig oskadd.
Dag 5: Avslöja fem fördomar eller klargör fem åsikter du annars inte är så öppen med.

Jag är ganska glad att det är foton idag. Vi kom nyss hem från ett besök hos optometrist på länssjukhuset. Yngste sonen behöver glasögon, något han är helt okej med "För då är man Harry Potter!" Men som ytterligare positiv förstärkning skulle vi äta på restaurang. I pojkarnas värld är det något i stil med Pizza Hut. Bordsservering, men inget avancerat käk. Och jag åt en liten pizza Bacon BBQ (allt blir bättre med bacon) och måste nu träna. Tre pass. Men innan dess, fem foton jag först tyckte var misslyckade.

1. En kvinna provar sin webkamera utan att egentligen vara medveten om det.
















...och då blir det en aning stirrade blick som antyder att Win8 suger ganska ordentligt. Men gissningsvis ser övriga familjen den här looken rätt ofta, så okej då.

2. Huvudet under armen.





















Det är två pojkar på bilden. Inte en med allvarliga nackproblem.

3. En mogen man.
















Vi är på väg på "konferenskryssning" med bokcafégänget och min man nyper mig så hårt i rumpan att resultatet blir extremt galen fru. Ha, ha. Ha.

4. Kvinna provar webkamera utan att vara riktigt medveten om det. Igen.






















Till mitt försvar - inte samma laptop!

5. Epic fireworks fail






















Jag hade ny kamera, och fick efter ett helt fyrverkeri endast en bild som verkligen visade en raket. Denna. Jag sa "fuck!" kanske 800 gånger, däremot.

2 kommentarer:

  1. Hata Win8... Annars, helt OK bilder!

    SvaraRadera
  2. *ler* Gillar dina foton! Faktiskt! Men läckrast var mannen som bär huvudet under armen! :)

    Kram

    SvaraRadera