onsdag 26 februari 2014

Legofilmen och paket från Bokus

Sportlov är sportlov, om än utan snö. Så vi har ägnat oss åt en annan typisk sportlovsaktivitet idag. Bio. Jag och pojkarna var och såg LEGO-filmen, och hade lika kul alla tre. Den är episk. Jag var lite tveksam först, men när jag ett par minuter in i filmen förstod att stora delar av intrigen är hämtad rakt ifrån Matrix med inslag från Sagan om ringen - ja, då var jag helt med på legotåget. Matrix, hör jag er tvivlande säga. Ja, just det. Komplett med användning av mästerbyggarnas idéenergi för att driva världen, och - OCH!- bläckfiskbovar som dessutom (eftersom storboven kallas Chairman Business) går under namnet Mellanchefer. M-hm!

















(jag försökte få en vettig bild på oss tillsammans, men den här familjen är nu en gång som den är...)

Och när man till sist inte trodde att filmen kunde bli bättre - då dyker Will Farrell upp. Det är bara att gå och se den. Låna ett barn ni känner om ni skäms för att gå ensamma som vuxna.
 
På vägen hem hämtade vi ut mitt senaste bokpaket, så efter en ganska komplicerad arbetsdag ser kvällen ljusare ut. Den bok jag är mest spänd på är Stephen Kings nya.
 Ni ser den till vänster i den ganska ofokuserade bilden: Doctor Sleep. Huvudpersonen är den nu vuxne Danny Torrance. Ni vet, lillkillen från The Shining! (Och snälla, tänk nu romanen och inte Kubrick-Redrum-dravlet!). Det ska bli ytterst kul att träffa honom mellan sidorna igen. Jag återkommer med recensioner där, men det ser litegrann ut som om jag kommer att få slåss med maken om vem som ska läsa först.


1 kommentar:

  1. Vi har sportlov först nästa vecka, men jag ror nog den filmen står på menyn! Och jag hoppas att ett bokpaket snart dimper ner här hos mig med! Fast inte med de där böckerna... Skräck och fantasy är inte mina genrer...

    SvaraRadera