söndag 2 februari 2014

Fem udda skills

Det är många i Bloggdala just nu som utmanar sig själva i form av olika listor/uppdrag som ska utföras under ett visst antal dagar. Jag antar att det speglar livet AFK, där många också håller på med efter-nyårs-löften. Min vän T. har utmanat sig själv att träna 40 träningspass innan hon fyller 40 (på lördag) till exempel. I alla fall - jag hittade en bloggutmaning i lagom format och tänker göra den. Mest för att uppdragen var kul.

Fem-utmaningen på fem dagar

Dag 1: Lista fem udda skills du aldrig trodde att du skulle skaffa dig.
Dag 2: Lista fem fysiska attribut du alltid faller för hos en tänkbar partner.
Dag 3: Visa fem foton du först tyckte var misslyckade men som du sedan börjat gilla ändå.
Dag 4: Berätta om fem tillfällen i livet då du varit riktigt illa ute men klarat dig oskadd.
Dag 5: Avslöja fem fördomar eller klargör fem åsikter du annars inte är så öppen med.

Okej. Dag 1. Fem udda skills

1. Klippa håret på män och pojkar
Denna skill skyller jag på det faktum att min man för cirka 10 år sedan kom hem med en hårtrimmer, beslöt att klippa sig själv och sedan såg ut först som den här dinosaurien i skallen:
Med en krans av hår som stack ut över öronen. Sedan bättrade han på det hela och fick istället en frisyr som påminde om tennisbollsludd över hela skallen och sedan tog jag över klippandet. Nu klipper jag sönerna också.

2. Räkna upp alla 13 dvärgarna i The Hobbit. 
Detta började mestadels som en kul grej och utvecklades sedan till det ultimata nykterhetstestet. Så länge man kommer ihåg alla 13 så är det okej att fortsätta med vinet.

3. Plocka flyghavre.
En helt onödig sak att kunna om man inte bor eller vistas på en spannmålsgård. Men det är en riktigt obehaglig sak att kunna eftersom man blir läskigt sjösjuk av att gå omkring på en fullt uppväxt åker och spana efter saker medan det blåser...

4. Ge en katt lavemang.
Användbart om man har en katt som äter saker den inte bör äta. Furry little idiots.

5. Ge startmotorn vad den tål.
För några vintrar sedan lärde jag mig exakt hur man öppnar huven, klättar (ja, jag måste klättra) upp på hjulet på en jeep grand cherokee och knackar på startmotorn med en tung mejsel på precis rätt ställe så att startmotorn hoppas igång trots dåliga lödningar. Just denna skill känns helt onödig att bemästra. Men inte desto mindre.

Dag två i morgon, då.


2 kommentarer:

  1. *ler* Fantastiskt!! Ännu en lista med utmaningar jag måste göra. När jag hinner. Någon gång.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ännu en utmaning där jag redan från början inser att en med mitt korta minne inte har en chans att svara... Ska bli kul att följa dina skills i alla fall! Och jag kan rikta och skjuta med en haubits, det kanske ändå kan vara ett udda skills, åtminstone för en kvinna...

    SvaraRadera