onsdag 9 juli 2014

Ännu en fördom

Ikväll är det bokcafe och jag har därför inte supermycket tid att blogga, ska jag erkänna. Men som ni kanske vet har vi en loppis på cafeet som vi aldrig riktigt lyckas avveckla eftersom folk helt enkelt älskar loppisar. De finns överallt och i alla prisklasser, retro-, semiantik-, samlar-varianter. Därför är det inte heller förvånande att det dyker upp TV-program om att inreda med loppis. Som detta:
http://www.svtflow.se/video/2052000/avsnitt-1

I varje avsnitt så inreds ett helt hus enbart med loppisfynd, gratisprylar och containerrester.

Jag älskar mina egna ärvda saker och vi köper mycket begagnat. Jag gillar det.

Men. Och här kommer fördomen. Den otrendiga, ohipsteraktiga fördomen.

Ett helt hus med bara loppisfynd....














Tror inte ni att det skulle lukta lite skumt? Som på Myrorna?

2 kommentarer:

  1. De får bränna rökelse överallt och låtsas att det är den som luktar... Bohemic chic...

    SvaraRadera
  2. Jo. Det luktar. Jag har vuxit upp i hem där man haft enbart "gamla loppisfynd" inte bara för att det var chict gubevars, utan för att man helt enkelt inte haft råd med annat.. Och det luktar. Lite. Faktiskt. Ergo - ingen fördom. Fakta.

    Kram

    SvaraRadera