lördag 19 juli 2014

Regnlekar

Så fick jag en ordentlig dos av mitt favoritsommarväder, då. Åskvädret passerade mälardalen med besked, bara att dra ur alla kontakter och hoppas på det bästa. Vi satt på altanen insvepta i filtar medan det smällde som värst och tittade på skådespelet.













När den värsta dramatiken var över satt vi mest bara och väntade på att syndafloden skulle upphöra och utmanade varandra i att komma på flest antal låtar med ordet regn i texten. Det finns några. Massor. Som:

 

Kommer ni ihåg den, ni som var med under 90-talet?

Eller varför inte:

 

Den enda låten som var bannlyst var Orups Regn hos mig, för man måste hålla stilen och inte bli för basic. Min favorit av regnlåtar är:

 

Original av Waverly Brothers. Men jag gillar denna.

Och när solen vågade visa sig igen så skickade vi ut pojkarna på sommarobligatorium:

 Sommarregnsdusch istället för den tråkiga badrumsvarianten.

3 kommentarer:

  1. Sommarregnsduschar är det bästa som finns! Och jag bidrar med "Raindrops keep fallin' on my head
    And just like the guy whose feet are too big for his bed
    Nothin' seems to fit
    Those raindrops are fallin' on my head, they keep fallin'"

    SvaraRadera
  2. Ahhh - sommarregnsduschar!! Det var längesedan! Men vilken lycka! :) Här hade vi ett sådant skyfall förra helgen - inklusive dunder och brak!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tog mig en egen sommarregndusch i söndags, peppad av ditt inlägg. Så jäkla skönt det är!

    SvaraRadera