tisdag 29 juli 2014

Inspekterat, inspekterat, exploderat

Den här tisdagsmorgonen började på ett sätt som varje kvinna ser fram emot. Ett besök hos gynekologen för den årliga inspektionen. Med risk att få ett inlägg som faller under taggen "too much information" så ska jag bara nämna att allt var i gott skick och att min doktor bara konstaterade att klimakteriet snart närmar sig en endaste gång. Så jag behövde inte gå ut och banka huvudet i vägen i åldersnoja efteråt.

På förmiddagen blev det mer intressant, för då hade bokcafeet livsmedelsinspektion med en kontrollant från miljökontoret. Allt gick bra, men oj vad noggrann den proceduren är! Jag blev matt och imponerad på en gång och tackade vår lyckliga stjärna att vi har ett par stycken oslagbara organisatörer/städare med i gänget. Jag tar ingen cred för den minutiösa ordning som råder på cafeet, men jag gör mitt bästa för att hålla nivån (allt gick mkt bra för oss även under denna inspektion ska tilläggas).

Under eftermiddagen blev jag sedan så inspirerad av all ordning att jag bestämde mig för att plocka ur allt ur skafferiet, slänga, torka, byta förpackningar och så där. Detta ordinära, standardstora skafferi.

















Och - presto! - efter tio minuter såg det ut som om en livsmedelsaffär exploderat över hel köket!















Så nu behöver jag er bekräftelse: det här är väl en normal mängd mat att ha i ett skafferi för fyra personer? Det ser likadant ut i era skafferier, va?

Och sedan har jag bara en sak att tillägga.

Om zombieapokalypsen kommer, så behöver jag i alla fall inte proviantera på flera månader. Det borde ju motivera all eventuell overkill. Eller hur?

1 kommentar:

  1. *skrattar* Härligt att inspektionerna gick igenom. Alltid gött! Explosionen? Njaaa, låt oss bara säga att du hade överlevt en zombieapocalyps bra mycket längre än jag...

    Kram

    SvaraRadera