måndag 14 juli 2014

Halvtid

Om fyra veckor idag börjar mitt filmlärarjobb, så alltså är jag någonstans precis i mitten på ett sommarlov. Jag kan inte direkt säga semester, eftersom jag fortfarande jobbar med företaget som vanligt, så tja, jag kallar väl det bara lite mesigt för halvtid. Halvtid på sommaren.

I början av sommaren gjorde jag en lista på att-göra jag tänkte jag skulle kolla av sådär i halvtid. Svaren på hur det blivit hittills har ni i kursiv stil.


Hur tror du sommaren blir? - listan

1. Vad blir årets favoritsommardrink?
Kallt, sött, vitt, vin. Ingen rosé - det är bara fööööör basic.
Hittills har det visat sig vara fel. Det har varit vatten i alla former och margaritas på semestern

2. Vad blir årets sommarlåt för dig?
Det blir nog en sommarstil - upptäckte brasilianskt band genom bilradio i morse och gillar't.
Fel även där. Jag har lyssnat och lyssnat på en massa manliga, vackra röster där min favorit fortfarande är mannen med svinto-sammets-rösten:

3. Vad blir årets sommarläsning?
Jag ska börja på Divergent-serien. Verkar vara perfekt att läsa på stranden.
Ganska korrekt, jag är på bok två av tre, men innan dess har jag för ovanlighetens skull läst deckare. Positiva överraskningar var charterhyllefynden Ers majestäts olycklige Knut och Kejsarinnan Orkidee.

4. Vad tror du blir sommarens främsta träningsform blir?
Jag ska faktiskt skaffa mig ett riktigt gymkort i sommar istället för att träna med vikter hemma. Ska bli kul att se om jag fortfarande vågar maxa i en knäböj. Strong is the new skinny.
Älskar gymmet. 

5. Vad blir årets sommarmat?
Det känns faktiskt som fisk i år. Mycket tack vare att maken och sonen just nu är helt besatta av torsk av någon anledning. Jag känner för att halstra skiten ur något.
Nä, det stämmer sådär. Hela familjen har nu istället blivit medberoende av Lindahls kvarg.

6. Vad blir sommarens favoritplagg?
Jag misstänker att det blir den hellånga, tunna koftan jag har på mig idag igen. Långt och fladdrigt blir det i alla fall.
Tunt stämmer i alla fall, har flera silkiga t-shirts som jag verkligen gillar. Annars har jag gått sjukt mycket i shorts - det brukar jag inte göra.

7. Hur firar du midsommar i år?
Hemma. Definitivt hemma.
Alltså, vi var ju på Cypern...

8. Vilken blir sommarens roligaste resa?
Som det ser ut nu så blir det Cypern i juni. Men ofta blir det någon helt annan kortresa som skapar bäst minnen under somrarna.
Stämde.

9. Vad blir sommarens största projekt?
Vi ska göra en rokad, byta sovrum med pojkarna, dela vårt gamla sovrum i två och bygga om en klädkammare till en toalett.
Uuuuh... stämmer. Och aldrig blir vi klara... det går plågsamt långsamt... men sovrummet är i alla fall färdigt och ser nu ut såhär:
 

Det var allt som fick plats. Fattar inte riktigt hur killarna hade plats för alla sina grejer???

Jag vet att det var en del bloggare som också gjorde listor. Hur går det för er?

1 kommentar:

  1. Jag satte upp mål för hela året i januari, så i dag kör jag halvårsrapport. Med tanke på omständigheterna tycker jag ändå det gick rätt bra!

    SvaraRadera