söndag 13 juli 2014

Den totala hjälplösheten

Jag tror att jag några gånger har skrivit att jag hatar min mobil. Ändå har jag fortfarande inte kommit mig för att beställa någon ny. Det är helt enkelt för jobbigt att ta ett beslut om hurdan jag ska ha, så jag fortsätter i min taskiga relation med den gamla. Nu har tekniken hämnats på mig och min laptop har börjat hata mig.


Den vill nämligen bara spela upp ljud ibland. Eventuellt har jag streamat ihjäl den. Det vore väl en sak om det inte fanns något ljud alls - men det gör det ibland. Helt random, tycks det. Vi har provat allt. Installerat om webläsare, laddat ner alla uppdateringar till alla program som ens har avlägset att göra med mediaspelare och ljudkort och högtalare. Jag har startat om och startat om. Tagit bort cookies. Gjort viruskollar. Bytt hörlurar. Försökt utan hörlurar.

Inget. Nada. Nix. Zip. Nothing. Bubkus.

Ljudet kommer och går lite som det vill. Och lägg till det att jag dessutom måste göra dessa åtgärder i en dator som dessutom har Windows8. Som då inte ens har program. Utan appar. Så himla fint, då.

Jag är uppenbarligen inte kompatibel med någonting tekniskt idag. Kanske är läge att logga ut och plocka upp en bok istället.

2 kommentarer:

  1. Kom med i min klubb, "Hata Windows 8", för jag är inte alls för fin för att hata...

    SvaraRadera
  2. Du - det låter som en finfin idé. Att läsa en bok. Eller två. *ler*

    Kram

    SvaraRadera